فرمانده نیروی انتظامی گفت: آمار جرائم و نا امنی ها در تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران، نسبت به سایر پایتخت های دنیا کمتر است و احساس امنیت نیز در این کلانشهر نسبت به سایر کلانشهرهای دنیا بیشتر است.

آمار جرائم و ناامنی در تهران کمتر از پایتخت های دنیاست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری این مطلب را روز دوشنبه در همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران عنوان کرد؛ اشتری همچنین در این همایش در خصوص نقش و جایگاه ناجا در طرح های ساماندهی سیاسی فضا به سخنرانی پرداخت.
وی با بیان اینکه نقش و جایگاه نیروی انتظامی در معادله و هندسه ملی کجاست، ادامه داد: پاسخ به این سوال بسیار مهم است؛ واقعیت این است که ناجا نهادی است که از یک طرف دارای گستره افقی و سرزمینی و به عبارت دیگر یک تشکیلات مکان مرجع است و از سوی دیگر نیز دارای یک گستره عمودی است به طوری که در تامین امنیت در بخش های مختلف نظام سیاسی، اداری و امنیت عمومی شهروندان از سطوح پایین لایه های مختلفی دارد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تهران در وضعیت تمرکزگرائی، یک ناحیه حیات ملی محسوب می شود، گفت: این طبقه بندی به خاطر گستره نفوذ و تاثیرگذاری ملی، تهدید تهران (یعنی اختلال کلی در اداره امور ملی، اهمیت بالای کارکرد اقتصادی و تولیدی) ، نقش ارتباطی استراتژیک و وزنه جمعیتی قابل توجه ملی در این کلانشهر به این پایتخت اطلاق شده است.
سردار اشتری به تشریح چالش های درونی تهران پرداخت و گفت: مسائلی همچون توزیع نامتعادل جمعیت در سطح شهر تهران، توزیع نامتعادل امکانات رفاهی و خدمات شهری در سطح مناطق 22 گانه تهران، توسعه نامتوازن و ناهمسان شهر در مناطق مختلف و عدم تعادل و تفاوت معنادار بین توسعه فیزیکی و توسعه های و توسعه رفاهی منطقه ای از چالش های درونی تهران در زمان حاضر است.
وی افزود: در زمان حاضر 23 درصد از جمعیت تهران در محله های توسعه یافته و 60 درصد دیگر نیز در مناطق در حال توسعه تهران زندگی می کنند.
سردار اشتری با بیان اینکه 32 درصد سرقت ها در تهران صورت می گیرد ، اظهار کرد: در این میان پنج درصد از آمار سرقت مسلحانه بوده است.
وی گفت: طبق اطلاعات ارزیابی شده دریافتی همچنین 19 درصد پرونده های مربوط به مفاسد اجتماعی و اقتصادی در تهران به ثبت رسیده و 16 درصد تصادفات نیز در تهران رخ داده است که چهار درصد از جان باختگان حوادث رانندگی مربوط به تهران است.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: ساختار ناجا یک ساختار کاملا مکان مرجع و فضایی مکانی است و موضوع اصلی کار ناجا حوزه استحفاظی است که از سطح ملی تا سطوح خرد محلی را در بر می گیرد؛ به عبارت بهتر یک سانتی متر مربع از خاک این کشور عزیز وجود ندارد که از حوزه استحفاظی ناجا خارج باشد.
سردار اشتری یادآور شد: در این همایش چند پرسش مطرح است که جایگاه ناجا در طرح های مختلف سازماندهی سیاسی فضا کجاست و آیا تاکنون از نقطه نظرات ناجا در تنظیم طرح های ساماندهی استفاده شده است یا خیر که پاسخ این پرسش ها را باید از برگزار کنندگان این همایش علمی پرسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.