مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: از بین موضوعات مختلف رمان و ادبیات داستانی پرطرفدارترین موضوع مطالعاتی در سال جاری است.

رمان پرطرفدارترین کتب مطالعاتی در اردبیل

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، رباب عزیز خانی بابیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان در تمامی زمینه‌های مطالعات کتب مورد نیاز مخاطب را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: در عین حال کتب درخواستی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری می‌شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری نزدیک به ۷۰۰ هزار جلد کتاب در کل کتابخانه‌های عمومی استان کتاب به امانت داده شده که از بین آن ها بیشترین موضوع درخواستی اعضای کتابخانه‌ها رمان بوده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کمترین موضوع درخواستی را کتب زبان عنوان کرد و گفت: سلیقه مراجعان کتابخانه‌های استان به نسبت سال‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته و تقریباً مشابه سال‌های قبل است.

عزیز خانی به فعالیت ۵۵ کتابخانه نهادی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی اشاره کرد و متذکر شد: با هدف افزایش فضاهای مطالعاتی ساخت ۱۲ کتابخانه دیگر نیز در دستور کار است.

 وی با اذعان به اینکه نزدیک به ۴۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، افزود: سرانه عضویت در کتابخانه‌ها شامل پنج درصد از جمعیت استان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.