فدراسیون ملی کمک به بیماران نارسایی کلیه فرانسه(FNAIR) به مناسبت هفته جهانی " بیماری های کلیه"، برنامه های معاینه و تشخیص بیماری های این اندام مهم را در سراسر فرانسه اجرا کرد.

معاینه رایگان برای تشخیص بیماری های کلیه در فرانسه

به گزارش سرویس اجتماعی قدس آنلاین به نقل از Doctissimo.fr ؛ شعار هفته سلامت کلیه از 5 تا 12 مارس 2016، اهمیت تشخیص زود هنگام بیماری و مراقبت از کلیه ها از دوران کودکی عنوان شد. به همین منظور فدراسیون ملی کمک به بیماران نارسایی کلیه در فرانسه تصمیم گرفت تا برنامه ای برای معاینه رایگان و تشخیص به موقع بیماری های کلیوی صورت دهد. در واقع، سه میلیون نفر در این کشور مبتلا به بیماری های کلیوی هستند و سالانه بیش از ده هزار نفر نیز در مراحل حاد بیماری متوجه ناراحتی خود می شوند که درمان های معمول تاثیری ندارد و نیاز به دیالیز و پیوند کلیه خواهد بود.

این غربالگری به کمک یک آزمایش ادرار ساده در مراکز درمانی انجام می شود. افراد زیر 18 سال باید با همراهی ولی یا وکیل قانونی در این طرح شرکت کنند.

تناسب اندام و ورزش منظم، کنترل منظم قند و فشار خون، تغذیه صحیح، نوشیدن مایعات کافی، پرهیز از مصرف زیاد مسکن و ترک سیگار از جمله عوامل حفظ سلامتی کلیه ها محسوب می شود.

مترجم: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.