۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: 357560

صدراعظم آلمان امروز در حالی با مقامات ترکیه برای تسهیل مدیریت بحران پناهجویان مذاکره می کند که سخنگوی وی بسته شدن مسیر ورود پناهجویان به این اتحادیه را رد کرد.

آلمان راه را بر پناهجویان بسته است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه از برلین، کریستین ویرتز سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که امروز با مقامات ترکیه در بروکسل سرگرم مذاکره برای اعطای کمک اتحادیه اروپا به آن کشور است، گمانه زنی ها برای بستن مسیر کشورهای بالکان به این اتحادیه به روی پناهجویان عمدتا سوری، عراقی و افغانی را رد کرد.
وی شایعات در این خصوص را بی اساس خواند و افزود: این شایعات گمانی زنی بیش نیست در حالی که مذاکرات هنوز ادامه دارد و هیچ موضوعی در این خصوص در بروکسل مطرح نبوده و نیست.
 اگرچه پارلمان اسلوونی روز جمعه به منظور کنترل هجوم پناهجویان و جلوگیری از ازدحام آنها در این کشور در مسیر عبور به بالکان، قانون سختگیرانه تری را تصویب کرد و حتی از دیروز برخی مقامات اتحادیه اروپا نیز به شایعه بستن این معبر دامن زده بودند، اما نماینده مرکل به عنوان مذاکره کننده اصلی این اتحادیه با طرف ترک این شایعات را نفی و رد کرد.
طرح جدید دولت اسلوونی، روند مخالفت با پذیرش پناهجویان را از کشورهای به اصطلاح امن آسانتر می کند و ضمن کاستن از مهلت زمانی تقاضای پناهندگیشان، کمک مالی را به پناهجویان و خانواده های آنها،کاهش می دهد.
البته این قانون مورد انتقاد سازمان عفو بین الملل نیز قرار گرفته است و اعضای این سازمان می گویند حقوق پناهجویان را به طور قابل ملاحظه ای تضعیف و در مواردی کنوانسیون حقوق بشر اروپا را نقض می کند.
تقریبا یک میلیون پناهجو از اکتبر سال 2015 (مهر 94) تاکنون و به دنبال تصمیم مجارستان به بستن مرزهایش به روی پناهجویان، برای عزیمت به اتریش و آلمان از اسلوونی عبور کرده اند.
بحران پناهجویان که مسبب اصلی آن سیاست های مداخله جویانه و جنگ افروزانه غرب و آمریکا در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است، از ابتدای سال 2015 میلادی، بسیاری از کشورهای اروپایی را گرفتار کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.