قدس آنلاین/همدان: در کشور ۲۲۳ هزار و ۵۵۸ شهید داریم، و استان همدان با داشتن ۸ هزار شهید رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۳ هزار نفر از فرزندان شهدا در همدان بیکار ومتقاضی شغل هستند.

به گزارش قدس آنلاین از همدان، ناصر عارف ، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ، که در جمع خبرنگاران وبه مناسبت روز شهید سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:  در میان همه کشورهای جهان به کسانی که در دفاع از کشور خود سینه سپر می کنند  ارج و قرب بسیار بالایی گذاشته می شود.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با نگاه به نهضت عاشورا آغاز شد، وبا خون شهدا رنگین و قوام ودوام یافته ،تصریح کرد: بزرگداشت روز شهید در همدان با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش و کاشت نهال به یاد شهدای استان آغاز شده است.
وی با اعلام اینکه استان همدان با 17 هزار و 136 جانباز رتبه 13 کشور را از آن خود کرده است، و با اشاره به رتبه استان همدان در کشور به لحاظ تعداد آزادگان افزود: استان همدان با یک‌هزار و 39 آزاده در استان رتبه 15 کشور را دارد.
عارف با اشاره به بحث اشتغال فرزندان شاهد در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر از فرزندان شاهد و جانباز متقاضی شغل هستند ،و با توجه به اینکه 25 درصد سهمیه استخدامی دستگاه‌ها مربوط به بنیاد شهید است در سال جاری موفق شدیم تنها 129 نفر از فرزندان شهدا را به دستگاه‌های متقاضی نیرو معرفی و اشتغال آنها را تامین کنیم.
وی در قسمت پایانی سخنانش ، یادآور شد:  وام مسکن به والدین شهدا، همسران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در حال پرداخت است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.