معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیست ودوم اسفند ماه که به عنوان روز شهید نامگذاری شده است باید بیشتر در جامعه معرفی شود تا شاهد ترویج فرهنگ شهادت در جامعه باشیم.

۲۲ اسفند  باید بیشتر در جامعه معرفی شود

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه شنبه در دیدار با شماری از مراجع تقلید در قم افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور 22 اسفند 1358به همت امام (ره) تاسیس و با آغاز جنگ تحمیلی فعالیت این بنیاد بیشتر شد و شهدا و جانبازان زیرپوشش قرار گرفتند.
وی بیان کرد: از زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد با سفارش رهبر معظم انقلاب همچنین رئیس جمهوری نسبت به پررنگ کردن نام و یاد شهیدان و ایثارگران در بنیاد شهید برنامه ریزی و هفته ای به عنوان هفته شهید و 22 اسفند به عنوان روز شهید در دستور کار گذاشته شد تا فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر در جامعه معرفی شود.
وی ابراز داشت: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است و باید در این زمینه کار کنیم تا فرهنگ مقاومت و شهادت در جامعه باقی بماند و یکی از ابزارهای ما در این زمینه روز شهید است.
وی گفت: به مناسبت روز شهید برنامه های مختلفی در سطح کشور تدارک دیده ایم که یکی از آن ها سفر به قم به همراه همه معاونت های بنیاد شهید کشور بود تا از رهنمودهای مراجع تقلید استفاده کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به این که سه میلیون و 200 هزار تن در کشور زیر پوشش خدمات این بنیاد هستند بیان داشت: مسلما نمی توانیم خدماتی که شهیدان به جامعه و دین ما انجام دادند را جبران کنیم ولی در حد توان خود کوشیده ایم که بتوانیم در خدمت خانواده شهیدان باشیم.
وی گفت: در 22 اسفند ماه امسال مراسم پر رنگ تر از سال قبل خواهد بود تا به نوعی بتوانیم از زحمات شهیدان قدردانی کنیم.
شهیدی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهوری به استان یزد بیان داشت: در سفر استانی یزد استقبال خوبی صورت گرفت و بعد از برجام اولین سفر استانی دولت در یزد بود و مردم قدردانی خوبی از رئیس جمهوری داشتند و در جلسه های خصوصی که با علما، ایثارگران و نخبگان استان یزد برگزار شد آنان به دلیل موفقیت در برجام از رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه تشکر کردند.
شهیدی روز سه شنبه در سفر به قم با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.