قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: در پایان هفته جاری دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به ایلام سفر می کند.

سفر معاون اول رئیس جمهور به ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هدف از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان ایلام، افتتاح و بهره برداری از چند طرح بزرگ در استان است، اظهار داشت: افتتاح سد و نیروگاه سیمره در شهرستان بدره، سد کنگیر در شهرستان ایوان و افتتاح پروژه آبرسانی به شهر ایوان از مهمترین طرح های مورد بهره برداری توسط دکتر جهانگیری در استان ایلام خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دکتر جهانگیری در این سفر یک روزه تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله و کارخانه اسید سولفوریک در شهر ایوان را نیز افتتاح خواهند کرد، افزود: بازدید از دیگر طرح ها و پروژه های در حال اجرای استان و نیز کلنگ زنی دانشکده دندانپزشکی ایلام( در صورت امکان ) توسط ایشان انجام خواهد شد.

گفتنی است سد و نیروگاه سیمره در مسیر رودخانه سیمره و در شهرستان بدره استان ایلام قرار دارد. این سد از نوع بتنی دو قوسی است و توانایی تولید انرژی به میزان سالانه ۶۷۳ گیگاوات ساعت را دارد. ساختگاه نیروگاه نیز روبروی روستای تلخاب و به فاصله ۱٫۵ کیلومتری از سد قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.