مسئول کانون فرهنگی مساجد استان قزوین گفت: در مسابقات کتابخوانی امت واحده ۱۱ هزار نفر از استان قزوین و سراسر کشور شرکت کردند.

 شرکت ۱۱ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی امت واحده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی عصر امروز  در آیین تجلیل از فعالان کانون‌های  فرهنگی و هنری در مساجد استان قزوین که در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در مسابقات کتابخوانی  امت واحده بیش از 6 هزار نفر از استان قزوین و پنج هزار نفر نیز به صورت مجازی از سراسر کشور شرکت کردند.

وی با اشاره به   چاپ و توزیع کتاب امت واحد در این مرکز، تأکید کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، این کتاب با مضامینی برگرفته شده از بیانات ارزشمند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در پنج هزار جلد تکثیر و در بین کانون‌های فرهنگی هنری این استان توزیع شد.

رمضانی افزود: این کتاب با استقبال مردم در فضای مجازی نیز روبه رو شده و بین بیش از 11 هزار نفر تا پایان بهمن ماه امسال توزیع شده و مسابقاتی نیز برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر 305 کانون فرهنگی در مساجد استان قزوین فعال است، عنوان کرد: با توجه به با توجه به رشد و توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری در نقاط روستایی و محروم در حال حاضر  163 کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی استان قزوین فعال شده است.

وی افزود: این در حالی است که در مناطق شهری  142 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

رمضانی با اشاره به فعالیت 305 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین، عنوان کرد: از این تعداد 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سال 94 در استان قزوین افتتاح شده  که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین افزود: بیش از 60 درصد کانون‌های مساجد در مناطق روستایی مستقر هستند و 40 درصد نیز در نقاط شهری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی  و هنری مساجد در قزوین بوده است، اظهار داشت: این مراکز با توجه به میزان سرانه جمعیت جذب کرده و فعالیت‌های انجام داده و طرح‌های ارائه شده در سه سطح دسته‌بندی می‌شوند.

رمضانی افزود: 25 درصد کانون‌های مساجد استان قزوین دارای سطح یک 50 درصد در سطح دو و 25 درصد این مراکز نیز در سطح سه قرار گرفته و به تناسب این سطوح اعتبار دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.