قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : همزمان با هفته منابع طبیعی ۱۷۶ اصله نهال به یاد شهدای سوادآموزی کشور در دبیرستان دخترانه شهید مطهری شهرک فرهنگیان ساری غرس شد.

کاشت ۱۷۶ اصله نهال به یاد شهدای سوادآموزی در ساری

دانش‌آموزان نهضت سوادآموزی مازندران با حضور در این مراسم هر کدام به نیت یک شهید یک درخت در محوطه دبیرستان دخترانه شهید مطهری غرس نمودند و پلاک‌هایی که نام شهدا و محل زندگی شان روی آن نوشته شده بود بر روی هر نهال نصب گردید.

معاون جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری در این مراسم جایگاه شهدا در کشور را بسیار بالا و غیر قابل توصیف دانست و گفت : غرس یک نهال برای یک شهید نشان دهنده جایگاه بالای درخت بین مردم می باشد.

محمدرضا جهان‌آرا از کاشت 10 هزار نهال به یاد شهدای مازندران در هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود : مازندران شاخص‌ترین گونه‌های درختی و بهترین جنگل‌های جهان را در خود دارد و در نگهداری از آنها همه باید تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی مازندران در جهان کم‌نظیر است ، یادآور شد : همه مردم کشور جنگلبان و محیط بان بوده و در حفاظت از این نعمت خدادادی نقش دارند.

معاون جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری ، جنگل‌های هیرکانی با قدمت چند میلیون سال را مهم‌ترین نوع جنگل‌ها در مازندران دانست و گفت: مردم مازندران توانستند از جنگل‌های هیرکانی مراقبت نمایند و حفاظت از جنگلها را افتخار خود می دانند.

همچنین معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : برای نخستین بار در کشور به یاد شهدای نهضت سوادآموزی 176 نهال در استان مازندران غرس شد.

محمد تقی ‌نیا با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در مازندران اجرا شد ، افزود: به تعداد هر یک از شهدا یک نهال غرس و پلاکی با نام هر شهید تهیه و بر روی هر نهال نصب گردید.

وی مکان غرس نهال برای 176 شهید نهضت سوادآموزی را یادمان شهدای سوادآموزی کشور دانست و یادآور شد : در این میان نام 6 شهید نهضت سوادآموزی از استان مازندران می‌درخشد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران اضافه نمود : ذوق و شوق خاصی بین سوادآموزان مازندرانی برای غرس نهال وجود دارد و این نشاط ، نشان دهنده ارزش نهادن مردم این دیار به جایگاه شهدا و درختکاری ست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.