مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: از مجموع ۵ هزار تن میوه شب عید استان ۷۵ درصد آن در مشهد توزیع می‌شود و به نسبت سال گذشته میزان بیشتری تدارک دیده شده است.

۷۵ درصد میوه شب خراسان رضوی در مشهد توزیع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، ابوالفضل عباسپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بحث تنظیم بازار میوه شب عید از دو سال پیش به سازمان تعاون روستایی واگذار شده و اقدامات لازم هم از آبان ماه امسال آغاز شد و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال صورت پذیرفت.
وی افزود: در مشهد 60 مرکز ثابت و 30 سیار فعال است و قیمت‌ها هم زیر قیمت بازار بوده که البته رقم آن هنوز مشخص نشده است از مجموع 5 هزار تن میوه شب عید استان 75 درصد آن در مشهد توزیع می‌شود و به نسبت سال گذشته میزان بیشتری تدارک دیده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد خاطرنشان کرد: در این ایام 70 واحد نانوایی به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر خدمت‌رسانی می‌کنند و در بحث گوشت، مرغ و ماهی  هم هیچگونه مشکلی نیست و ذخیره‌سازی و پشتیبانی لازم صورت پذیرفته است و 50 درصد مرغ استان هم در مشهد توزیع می‌شود.
عباسپور تصریح کرد: امسال برای  نخستین بار در کشور عرضه ماهی منجمد در مشهد بدون بسته‌بندی ممنوع بوده و باید تاریخ صید، بسته‌بندی و انقضاء در آن‌ها قید شود.
وی تأکید کرد: قیمت‌گذاری روزانه مرغ، گوشت، گندم، جو، خوراک دام و غیره از مبدأ تا مقصد صورت می‌گیرد و به صورت دائم رصد‌های لازم را داریم.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد درباره اعطا تسهیلات به متقاضیان حوزه کشاورزی، گفت: تسهیلات کم‌بهره در بحث سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای اعطا می‌شود که سقفی ندارد و تا 85 درصد بلاعوض است و بالغ بر 30 میلیارد تومان هم وام توسعه کشت گلخانه‌ای اعطا می‌شود و زمان این اعطای وام‌ها طبق ثبت نام در سامانه بوده است.
عباسپور گفت: کشاورزی در تولید ناخالص ملی نقشی کلیدی ایفا می‌کند و باید به تولی و مزایای آن توجه داشت و از مردم هم می‌خواهیم که از طریق سامانه 131 با خادمان خود در جهاد کشاورزی در ارتباط باشند و در مدت فعالیت 4 ماهه این سامانه 18 مورد گزارش مردمی دریافت شده است.
وی افزود: در کمبربند سبز مشهد 430 هزار نهال در 177 هکتار کاشته شده و در بحث مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری هم یگان حفاظت از مراتع فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد  آمار پرونده‌های قضائی، خاطرنشان کرد: با اشاره به در سال‌های 93 و 94 به مراجع قضائی ارجاع داده شده و 870 پرونده اراضی ملی و 450 پرونده زمین‌خواری داشتیم و بزرگترین میزان ارزشی آن در یک زمین 44 هکتاری به ارزش 440 میلیارد تومان بوده که خلعیت شده است.
عباسپور تصریح کرد: نتیجه 80 درصد آراء صادره علیه متخلفان بوده و در سال گذشته 397 هزار 93 مورد و امسال تاکنون 602 مورد حکم صادر شده است.
وی تأکید کرد: در جهاد کشاورزی 4 اداره مستقل منابع طبیعی، تعاون، عشایری و دامپزشکی زیرمجموعه‌اش هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.