قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تبریز گفت: مساجد باید محل پرداخت و تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی باشد و مزیت حضور رده های سنی مختلف در کنار هم برای انجام فعالیت های دینی، مذهبی و فرهنگی مختص مسجد است.

 مساجد باید محل پرداخت و تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز,  "علی اکبر صفی پور" اظهار کرد: کانون های مساجد آذربایجان شرقی هم امسال از رشد خوبی برخوردار بوده اند به گونه ای که تنها در شهرستان هوراند که نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد حدود 30 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سالجاری تاسیس شده است .

وی افزود : امسال 2 میلیارد و 298 میلیون ریال به عنوان مرحله اول سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی واریز و در مجموع در مرحله دوم نیز 2 میلیارد و 639 میلیون ریال واریز می شود .

صفی پور گفت: ترکیب جمعیتی جوان از ویژگی های جامعه ایران محسوب می‌شود و با توجه به اینکه جوان هم به هویت و هم به امید  نیازمند است تا با گذشته ارتباط برقرار کرده و در عین حال به فردا دل ببندد و برای آن تلاش کند، بنابراین برنامه‌ریزی برای این قشر از جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد از حمایت ویژه‌ این اداره‌‌کل از کانون های  فرهنگی هنری مساجد ‌خبر داد .

درهمایش نکوداشت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از 130 نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تجلیل شد .

این همایش با شعار' مسجد؛سنگر اسلام و انقلاب ' همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.