۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 358429

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار شب عید، گفت: نه مصرف‌کنندگان بیشتر شده‌اند و نه تولیدات کمتر، آشفته‌بازار را یک‌ سری دلال به وجود می‌آورند که می‌خواهند شب عید پولدار شوند.

دلال‌ها قدرتمندتر از ناظران هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،‌ هدایت‌الله میرمرادزهی عنوان کرد: این مساله به نظارت و مدیریت قوی نیاز دارد. سازمان میادین و تره‌بار، تولیدکنندگان و ناظرانی مثل تعزیرات و سایر دستگاه‌ها باید مدیریت کنند که اجناس به صورت مستقیم و بدون واسطه به مصرف‌کننده برسد اما دلال‌ها و واسطه‌ها، بخشی از تولیدات را انبار و مردم را نگران می‌کنند که این جنس در بازار نیست.

او تاکید کرد: اگر میادین تره‌بار و اتحادیه‌ها که کارشان این است که محصولات را مستقیما از تولیدکننده بخرند فعال شوند، ‌این نگرانی برطرف می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: کنترل بازار، مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و درست است وگرنه کمبود محصول نداریم. حتی گاهی تولیدکننده‌ها گله می‌کنند که محصولمان به فروش نمی‌رود. پس چطور است که ناگهان با کمبود مواجه می‌شویم؟

میرمرادزهی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تاکید بر نظارت، این مساله از سوی برخی مسئولین نادیده گرفته می‌شود نیز گفت: تسلط و قدرت واسطه‌گر و دلال از کسانی که می‌خواهند نظارت کنند بیشتر است و گاها بعضی از آنها هم دستشان در کار است وگرنه لزومی ندارد که به این موضوع رسیدگی نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.