قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: خراسان‌رضوی و شهر مشهد دارای بیشترین حجم مسافر در مسیرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای کشور است، بنابراین تلاش داریم تا با رفع نقاط ضعف و تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت، بهترین خدمات را به زائران و مجاوران ارایه دهیم.

اعلام آمادگی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با خدمات مسافران نوروزی در مشهد

علی حسینی صبح دیروز در نشست خبری استقبال از بهار سازمان پایانه‌های مسافربری اظهار داشت: از همین رو در ایام نوروز زمینه اسکان ارزان‌قیمت در پایانه مسافربری امام رضا(علیه السلام) به جهت رفاه زائران فراهم شده و زیرساخت‌های شرایط اضطراری را ایجاد کرده‌ایم.
او با اشاره به مراسم استقبال از بهار در روز اول فروردین ماه 95 در پایانه مسافربری مشهد گفت: مراسم استقبال از نخستین زائران در روز اول بهاربا هدف نگاهی ماندگار با حضور مسؤولان استانی و در روز آخر نوروز نیز با هدف نگاهی یادگار برگزار می‌شود.
مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان و رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر نیز در این نشست با اشاره به وجود 31 مجتمع خدمات رفاهی در استان یاد آور شد: خراسان رضوی رتبه سوم کشوری را در ارایه خدمات رفاهی در مجتمع های رفاهی بین راهی استان داشته و همین رتبه کشوری نشانگر قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه در استان است.
وحدتی فر اظهار امیدواری کرد، طی یک برنامه پنج ساله در هر 30 کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در راه های استان احداث شود.او از جمله اقدام‌های دیگر را ارایه فهرست کشیک مراکز معاینه فنی و کارت هوشمند به زائران عنوان کرد.
وی اضافه کرد : پیش بینی می شود امسال نسبت به نوروز سال گذشته در بخش جاده ای استان با 9 درصد افزایش تردد مواجه باشیم، بنابراین برای کاهش سوانح، اقدام‌هایی چون دوربین های کنترل سرعت به صورت شبانه روزی برای انتقال اطلاعات به پلیس آماده شده است.
او خاطرنشان کرد: برای تغییر خرده فرهنگ هایی که در بحث رانندگی باعث ایجاد مشکل می کنند، در کمیته ایمنی اعمال قانون شدت بیشتری خواهد داشت. وی گفت :کمتر از یک درصد خرده فرهنگ‌ها عامل مخرب و تنش در رانندگی هستند که در همین راستا پارسال 16 هزار فوتی را رقم زدند.
او اظهار داشت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، پیش بینی ما در نوروز سال جدید کاهش پنج درصدی فوتی‌های ناشی از سوانح درجاده های استان است. او تعداد فوتی های نوروز سال گذشته استان را 74 نفر اعلام کرد که 49 نفر برون شهری ،6 نفر روستایی و 19 نفر درون شهری بودند.
فرمانده پلیس راه استان نیز در این نشست اظهار داشت : ایام نوروزبا توجه به محدودیت زمانی سفرهای نوروزی ورود و خروج اتوبوس‌ها با استان پنج هزار دستگاه در روز با بیش از 200 هزار نفر ورود و خروج خواهیم داشت، به همین دلیل مسایل فنی در مبادی استان در اولویت قرار داده شده است.
سرکلانتر پلیس راهور مشهد نیز از حضور 60 دستگاه گشت خودرویی و 100 دستگاه گشت موتوری به اضافه گشت‌های انضباطی در زمان تحویل سال و روزهای اول سال طبق طرح ویژه هسته مرکزی شهر مشهد خبر داد.
سرهنگ ندافی مقدم خاطر نشان کرد: محدودیت های هسته مرکزی مانند سال‌های قبل در میدان بسیج، میدان شهدا، میدان شهید گمنام و میدان پنجراه خواهد بود.
جانشین فرمانده انتظامی مشهد نیز به زائران تأکید کرد، از برپایی چادر در محل های خلوت خودداری کرده و از کمپ های زائر استفاده کنند.او شمار این کمپ ها را 28 مورد عنوان کرد.
مدیرعامل بهره برداری قطار شهری هم از آمادگی این شرکت برای ارایه خدمات مطلوب و رساندن مردم به سخنرانی رهبر معظم انقلاب خبر داد. قائم مقام اتوبوسرانی شهرداری نیز از آمادگی اتوبوسرانی برای رساندن مردم به هسته مرکزی شهر با 120 دستگاه بی آر تی و نیز آمادگی ارایه خدمات پنج هزار و 200 دستگاه مینی بوس گردشگری خبر داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.