عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهره‌وری اقتصادی نیازمند اصلاح نگاه به مقوله فرهنگ کار و تلاش است، گفت: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی کمکی به رشد اقتصادی نکرده است

انتقاد آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی از شیوه واگذاری شرکت‌های دولتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،آیت‌الله دری نجف‌آبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود با تقدیر و تشکر از حضور مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت: حضور پرشور مردم در این دو عرصه مهم موجب تقویت نظام و رهبری معظم انقلاب شد که قابل تقدیر و شکرگزاری است؛ هرچند در دوره آتی مجلس خبرگان در محضر حضرات آیات یزدی و مصباح یزدی نبوده و از این لحاظ متأثر هستیم.

وی در ادامه رحلت آیت‌الله واعظ‌طبسی را تسلیت و به حجت‌الاسلام رئیسی برای بر عهده گرفتن تولیت آستان قدس رضوی تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان سپس به موضوع اقتصاد پرداخته و با اشاره به برنامه‌های توسعه به تبیین عناصر و مؤلفه‌های موفقیت و تحقیق اهداف توسعه پرداخت و گفت: اقتصاد ما برای رسیدن به رونق و در راستای اجرای سند چشم‌انداز 1404 نیازمند جدا شدن از درآمد‌های نفتی می‌باشد و تا زمانی که این نگاه بر نظام اقتصادی و اداری ما حاکم باشد، نمی‌توانیم به تحقق سند، خوش‌بین باشیم، لذا بحث بهره‌وری و عملی کردن آن نیازمند اصلاح نگاه به مقوله فرهنگ کار و تلاش است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: از عناصر و مؤلفه‌های موفقیت می‌توان به عزم و اراده ملی، فراگیر و همگانی برای تحقق اهداف فرهنگ‌سازی برای کار و اشتغال و فعالیت سالم برای تمامی ملت و افزایش راندمان نیروی کار، توسعه فرهنگ کار و تولید و تلاش و مجاهدت سازماندهی نیروها و کادرسازی برای تحقق و تسهیل امر تولید و سرمایه‌گذاری به کارگیری مدیران دلسوز، متعهد و کاردان و کارآمد، گسترش فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی و کاهش مصرف به‌ویژه در مصرف آب، انرژی و مواد غذایی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: اولویت‌بندی در تخصیص سرمایه‌ها، صنایع و کارهای عمرانی، اجرای صحیح اصل 44 در دو فاز واگذاری‌ها وسرمایه‌گذاری‌های جدید، تعادل در واردات و صادرات غیرنفتی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش کشاورزی از جمله آبیاری قطره‌ای و اجرای طرح طوبی می‌تواند در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر باشد.

عضو هیئت‌‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به موضوع خصوصی‌سازی و تخلفاتی که در عمل رخ داده اشاره کرد و گفت: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی نه تنها کمکی به رشد اقتصادی کشور نکرده، بلکه به ایجاد اختلاف طبقاتی بیش از پیش دامن زده است و باید برای آن فکری کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین از حجم نامتناسب واردات و صادرات اشاره و از واردات بی رویه و صادرات غیرکارشناسی کالاها انتقاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.