با حضور دو مربی موفق در روستای خلق آباد مشهد ۱۲۰ قرآن آموز در این روستا مشغول حفظ قران کریم می باشند.

برگزاری ۹ کلاس طرح ملی حفظ در یک روستای در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه ترک مربی طرح تربیت حافظان قرآن کریم روستای خلق آباد مشهد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه حفظ قرآن را از شرکت در جلسات قرآنی شروع کرده و هم اکنون به عنوان مربی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم با اداره اوقاف همکاری دارد، گفت: با همکاری خواهرم تکتم ترک که از مربیان طرح حفظ روستای خلق آباد مشهد است بر اساس استعداد یابی که طی برگزاری جلسات قرآن صورت گرفت تعداد 9 حلقه در 9 سطح برای قرآن آموزان در سنین شکوفه ها و بزرگسالان در نظر گرفته شد.
این مربی قرآنی که خود حافظ 12 جزء قرآن کریم است، ادامه داد: به عنوان مثال کلاس بانوان با توجه به مسئولیت های زندگی و مشغله ای که دارند جلسه ای یک صفحه تدریس می شود که قرآن آموز توانایی انجام تکلیف محوله را داشته باشد و یا اینکه کلاس دانش آموزان دختر بر اساس استعدادی که دارند هر جلسه سه صفحه تدریس می شود.
ترک استعدادیابی، برگزاری کرسی حفظ و برگزاری آزمون کتبی در کلاس را از دلایل پیشرفت و موفقیت قرآن آموزان برشمرد.
وی در ادامه بیان داشت: 121 قرآن آموز در این حلقه ها سطح بندی شده اند و این کلاسها در مسجد صاحب الزمان(عج) روستا در روزهای هفته ویژه حلقه های متفاوت برگزار می شود.
مربی طرح تربیت حافظان روستای خلق آباد گفت: از این تعداد قرآن آموز 28 دانش آموز دختر، 37 دانش آموز پسر، 26 نفر ازبانوان خانه دار و 30 نفر از نوجوانان دختر می باشند.
ترک اضافه کرد: همچنین به 50 دانش آموز پسر در مدرسه شهید کامجو روستا قرآن تدریس می شود .
وی افزود: از دیگر برنامه ها جهت جذب قرآن آموزان به ویژه در رده سنی کودک و نوجوان برگزاری جشن ها و پرسش حفظ از محفوظات آنان در جمع شرکت کنندگان در مراسم است که تقریبا هر دو ماه یک بار برگزار می شود و در پایان به برترین ها جوایزی اهدا می شود.
این بانوی فعال قرآنی اظهار داشت: برگزاری دوره تربیت مربی و همچنین طرح استاد پشتیبان در ارتقاء سطح مربیان موفق عمل کرده است که امید وارم این طرح و برنامه تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه قرآن لباس تقوا به انسان می پوشاند در خصوص تاثیر قرآن بر زندگی فردی و اجتماعی تصریح کرد: قرآن بر اخلاق و رفتار فرد تاثیر مثبت دارد و با تقوایی که از قرآن نصیب انسان می شود به عنوان یک عامل بازدارنده از گناه است به ویژه برای بانوان که این تاثیرات را در تربیت فرزندان به کار می گیرند.
این مربی و حافظ قرآنی گفت: اگر مطالبات رهبری در خصوص تربیت حافظان را به نحو احسن اجرا کنیم گرد مهجوریت از چهره این کتاب مقدس زدوده خواهد شد.
ترک در پایان از مسئولین طرح تربیت حافظان اوقاف استان، مدیر مدرسه، دهیار و خیرین روستا که در پیشبرد این هدف بزرگ قرآنی گام های موثری برداشته اند، قدر دانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.