پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – سبزوار : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: ۱۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان در معرض هجوم آفت سن غلات است.

۱۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی سبزوار در معرض هجوم سن غلات است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار منصور برغمدی در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: با بررسی و پیگیری های صورت گرفته سم مورد نیاز توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی با بیان اینکه نوع پراکنش این آفت در شهرستان سبب بروز مشکلات جدی در مبارزه با آن شده است ادامه داد : بخش مرکزی سبزوار به دلیل ازدیاد باغات و اراضی کشاورزی در معرض هجوم بیشتر این آفت قرار دارد.

برغمدی با بیان اینکه یک تیم 17 نفره مسئول مراقبت و بررسی وضعیت رشد و گسترش این آفت در اراضی کشاورزی شهرستان است اضافه کرد : مهمترین تمرکز ما دفع سن غلات است و در این راستا از کشاورزان و باغداران خواسته شده است سم پاشی های مورد نیاز را به موقع انجام دهند.

وی یادآورشد : حراست از باغات و اراضی کشاورزی در معرض هجوم آفات بر عهده مالکان است و وظیفه جهاد کشاورزی در این زمینه نظارت، آموزش و توصیه به کشاورزان برای سم پاشی ها و زمان آن می باشد.

وی اظهارداشت : بیشترین خسارت متوجه باغات پسته در بخش مرکزی این شهرستان است که در سال های گذشته نیز به دلیل عدم توجه مالکین به توصیه های جهاد کشاورزی خسارت هایی به آنها وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه در صورت عدم مهار سن غلات و تخم ریزی آن شاهد رشد و تولد سن های پوره در باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خواهیم بود تصریح کرد : با گسترش این نوع آفت بیش از چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان شامل اراضی زیر کشت گندم و جو در خطر هجوم سن غلات قرار می گیرد که خسارت های مالی برای کشاورزان در پی دارد.

وی در عین حال گفت : پرندگان به دلیل تغذیه از سن غلات بهترین آفت کش در مبارزه با این آفت هستند. /  21 انتهای پیام  

هکتار بیابان در معرض فرسایش بادی گفت : از این میزان 71 هزار هکتار از اراضی بیابانی در کانون بحرانی فرسایش بادی قرار دارد که برای کنترل و جلوگیری از افزایش بیابان ها و فرسایش بادی در چهارهزار 315 هکتار تاغ کاری شده است.

 

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار هکتار از این اراضی نیز تحت قرق شدید و حفاظتی قرار گرفته است.

در این مراسم همچنین 100 اصله نهال توسط مسئولان و دانش آموزان کاشته شد. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.