وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینی امری قرآنی و مال اندوزی غیرقرآنی است و لذا جامعه سیراب از قرآن به سمت رانت خواری و مال اندوزی نمی رود.

جامعه سیراب از قرآن به سمت رانت خواری و مال اندوزی نمی رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی صبح جمعه در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش در مشهد اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند وابسته شدن به فرهنگ قرآن است.

وی با بیان اینکه جامعه ای که سیراب از نور الهی نباشد به سمت جامعه ربوی و رانتی کشانده نمی شود ادامه داد: از همین رو نیازمند ارتباطات بین فردی قرآنی هستیم.

وزیر کار با تاکید بر اینکه جامعه تولید محور باید در مقابل جامعه ربوی قرار گیرد افزود: افراد و جامعه ای که معتقد هستند پول؛ پول می آورد از آموزه های قرآنی به دور هستند.

وی با اشاره به اینکه شغل انبیاء تولید محور بوده است ادامه داد: جامعه ای که خالی ازخلاقیت و تولید باشد مسیر صحیح را سپری نکرده  و بنیان های اقتصادی اش تخریب خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تنها سخت کوشی جامعه را متحول می کند و تولید محور بودن موجب رشد و توسعه می شود ادامه داد: جامعه ای که در آن احترام بر اساس مصرف کالای «برند» صورت گیرد نمی تواند پیشرفت و رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه جامعه یارانه ای در حال حاضر در مقابل جامعه  کار و تلاش قرار گرفته است و با اینکه در حال حاضر نیازمند رشد ۸ درصدی هستیم اما سرمایه رشد ۸ درصدی را هم در اختیار نداریم.

ربیعی با بیان اینکه تأکید قرآن بر جامعه تولید محور است گفت: عدالت محوری و خیر جمعی ویژگی اصلی قرآنی برای پیشرفت جامعه است.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت جامعه دو نکته مدنظر است افزود: گسترش خیرجمعی در جامعه ایرانی یک ضرورت است و در کنار آن باید برابری و عدالت همواره در جامعه حاکم باشد در این صورت پیشرفت محقق می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.