قدس آنلاین/همدان: امروز یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یاری کردن انسان‌های مظلوم و ستمدیده در اقصی‌نقاط جهان است.

اگر مظلومان را یاری نکنیم ستمکاران بر ما مسلط خواهند شد.

به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ حجت‌الاسلام عبدالله مقدسیان ، امام جمعه موقت این شهر در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی خاطرنشان کرد: کسی که تقوا داشته باشد مادیات دنیوی، مقام، ریاست و هر آنچه در این دنیاست برایش کوچک می‌شود.
وی بر اخلاص در کار و خالصانه عمل کردن برای خدا، نماز اول وقت و... تأکید کرد و گفت: عملی را که خیر دنیا و آخرت در آن نباشد نباید انجام داد.
خطیب جمعه موقت ملایر افزود: اگر در دنیا امر نیکو داشته باشیم مصالح بهشت را برای خود می‌خریم و در غیر این صورت با دور شدن از خدا شعله‌های آتش جهنم را نصیب خودمان می‌کنیم.
وی با اعلام  اینکه پل صراط باریک‌تر از مو و برنده‌‌تر از شمشیر است افزود: نباید به خاطر مسائل دنیوی و افرادی که ارزش و اعتباری برای ما ندارند خودمان را فدا کنیم.
مقدسیان در ادامه با بیان اینکه یکی از سفارشات خدا و دین اسلام یاری کردن مظلومان است تصریح کرد: اگر مظلومان را یاری نکنیم ستمکاران بر ما مسلط می‌شوند.
امام جمعه موقت ملایر با اشاره به اوضاع کشورهایی چون یمن، فلسطین، عراق و سوریه گفت: ظالمان آل سعود، وهابیت، داعش و حامیان آنها امروز در کشورهای مختلف کودکان، زنان و انسان‌های مظلوم را به خاک و خون می‌کشند و تنها کشوری که از مظلومان دفاع می‌کند جمهوری اسلامی ایران است.
وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص یاری رساندن به مظلومان و ستم‌دیدگان بیان کرد: ایشان فرمودند «هر کس در هر نقطه‌ای از دنیا با اسرائیل بجنگد جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد».
مقدسیان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با داشتن رهبری مقتدر و آگاه رفاه و آسایش را برای ملت به ارمغان آورده است، گفت: ما منکر وجود مشکلات در جامعه نیستیم اما برای رفع این مشکلات به راهکار و برنامه‌ریزی نیاز است.
وی با اشاره به فاصله طبقاتی بین ثروت و فقر در کشور گفت: متاسفانه برخی افراد باید چندین دستگاه وسیله نقلیه، تعداد زیادی واحد مسکن و امکانات آنچنانی داشته اما برخی افراد در کنار خیابان دست فقر و گدایی به سوی دیگران دراز کنند.
امام جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه  نیاز است مسئولان و مدیران برنامه‌ریزی لازم را برای کم کردن فاصله طبقاتی بین ثروت و فقر در جامعه داشته باشند تصریح کرد: ایجاد شغل، سرکشی از خانواده‌های نیازمند و پیگیری مشکلات آنها می‌تواند در رفع فقر در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده و بی‌نظیر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: ملت ایران وظیفه خودشان را انجام داده و با حضور پرشور و عظیم خود در پای صندوق‌ به نمایندگان منتخب خود رأی دادند.
مقدسیان بیان کرد: مردم وفادار ایران همچون روزهای اول انقلاب با اطاعت از رهبری در خط نظام بوده و به دشمنان فهماندند تا آخرین قطره خون از آرمان‌های امام و رهبری دفاع کرده و عظمت خود را به رخ جهانیان می‌کشانند.
وی خطاب به مسئولان و نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم افزود: ملت ایران وفاداری خود را در انتخابات نسبت به مسئولان نظام و منتخبین مجلس دهم اثبات کردند و امروز نوبت مسئولان است تا دین خود را نسبت به مردم ادا کنند.
خطیب جمعه موقت ملایر خطاب به منتخبین مردم گفت: شما باید همه تلاش و کوشش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری جوان، ازدواج و... داشته باشید چرا که شما در برابر تک تک رای این ملت ضمانت دارید.
وی با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سوم جمادی‌الثانی تصریح کرد: ایشان در همه ابعاد دارای شخصیتی ویژه و به تمام معنا بوده و الگوی همه ما در زندگی هستند.
مقدسیان با اشاره به اینکه زندگی ما باید برگرفته از اصول اسلامی و زندگی ائمه اطهار به ویژه بانوی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) باشد، گفت: مردم سعی کنند در ازدواج فرزندانشان ساده‌زیستی، دوری از تجملات، دوری از موسیقی‌های حرام و ... را مدنظر داشته باشند.
وی به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس به فرمان امام راحل شکل گرفت و امروز وظیفه ما تکریم خانواده‌های معظم شهدا و پاسداری از خون فرزندان شهید این ملت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.