قدس آنلاین/ سینا حسینی : سیزدهمین شکست تیم فوتبال سیاه جامگان در رقابت‌های لیگ پانزدهم، کار را به قدری دشوار ساخته که حالا خوشبین ترین هواداران این باشگاه نیز آینده روشنی را برای این تیم متصور نمی‌شوند، اما فرهاد کاظمی، سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان اعتقاد دارد که می‌تواند این تیم را از این وضعیت خارج کند.

 از قهر کاظمی در اهواز تا  کسر قرارداد  بازیکنان  در  ورزشگاه  ثامن

 اما روشی که کاظمی برای خروج تیمش از منطقه بحران در پیش گرفته، چه شیوه ای است؟ از رفتارهای فرهاد کاظمی پس از دو بازی اخیر تیمش در جریان رقابت‌های لیگ برتر کاملاً پیداست که بنا دارد از شیوه رفتارهای احساسی استفاده کند تا شاید شاگردانش برابر رقبای خود به شکلی منطقی به میدان بروند تا امتیاز لازم را به دست آورند، اما آیا این روش برای خروج از بحران پاسخگوست؟
با نگاهی دقیق به بازی‌های باقی‌مانده این تیم در رقابت‌های لیگ جاری می‌توان مسیر بقای تیم فوتبال سیاه جامگان در این رقابت‌ها را یکی از دشوارترین مسیرهای موجود دانست. سیاه جامگان پس از بازی با دو تیم مدعی استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان، در سومین گام به مصاف سرخپوشان پایتخت خواهند رفت، تیمی که این روزها برابر تمامی مدعیان خود بازی قابل قبولی ارایه کرده است. شاگردان کاظمی پس از بازی برابر پرسپولیس در نخستین بازی خود در سال جدید باید به مصاف تیم فولاد خوزستان بروند که این دیدار خانگی هم برای دو تیم حکم مرگ و زندگی دارد، به همین منظور این دیدار هم برای کاظمی از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود.
دیدار با تراکتورسازی، سایپا، صبای قم، ذوب آهن اصفهان و ملوان بندر انزلی نیز از دیگر دیدارهای این تیم در رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود که هر یک به نوعی برای کاظمی و سیاه جامگان در حد یک فینال تمام عیار است، بویژه وقتی به نیمه بالا و پایین جدول نگاه می‌کنیم و با این حقیقت رو به رو می‌شویم که تمام تیم‌هایی که مقابل سیاه جامگان صف آرایی خواهند کرد، برای رسیدن به صدر جدول  و یا فرار از قعر جدول نیاز مبرمی به شکست این
تیم دارند!
این اتفاق مأموریت فرهاد کاظمی و شاگردانش را بشدت حساس کرده، به همین علت آن‌ها این روزها در تیررس نگاه هواداران فوتبال بویژه خراسانی‌ها قرار دارند، اما مسأله نگران کننده اینجاست که برخورد تند کاظمی در پایان دو بازی اخیر تیمش به هیچ وجه به مذاق بازیکنانش خوش نیامده است! هرچند هیچ بازیکنی تاکنون جرأت اعتراض را به خود نداده است، اما از رفتارهای زیر پوستی بازیکنان و نوع برخورد آن‌ها با نتایج اخیر می‌توان این واقعیت را دریافت که آن‌ها زیاد از خط و نشان‌های کنونی راضی نیستند. با این وجود فرهاد کاظمی پس از شکست تیمش مقابل سپاهان اصفهان در ورزشگاه ثامن 30 درصد از رقم قرارداد تمام بازیکنانش را کسر کرد تا آن‌ها را به این شکل تنبیه کند!
 نکته جالب توجه اینجاست که محمدرضا عباسی، مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان  نیز در این مسیر با فرهاد کاظمی همگام شده است و در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: فرهاد کاظمی بیشتر از هر کسی دلش برای تیم می‌سوزد، به همین دلیل باید به او حق بدهیم که برای تیم خودش دلسوزی کند، بازیکنان ما نیز باید درک کنند که فرهاد کاظمی در برهه خاصی قرار گرفته، به همین دلیل باید از تصمیمات او حمایت کنند تا تیم از این وضعیت خارج شود.
مالک باشگاه سیاه جامگان در ادامه می‌گوید: من نسبت به سرنوشت تیم فوتبال سیاه جامگان بسیار خوشبین هستم و اعتقاد دارم که ما می‌توانیم با تفکرات فرهاد کاظمی در لیگ برتر باقی بمانیم، اما این مستلزم آن است که همه در اختیار تیم باشند و کسی خارج از دستگاه حرکت نکند. به طور قطع من اختیار تام به کاظمی داده‌ام و به هیچ وجه دست از حمایت وی برنخواهم برداشت. من اعتقاد دارم که بهترین گزینه ای که می‌تواند به کمک سیاه جامگان بیاید، فرهاد کاظمی است، به همین دلیل بهتر است همه از او حمایت کنیم.
همصدایی فرهاد کاظمی و محمدرضا عباسی نشان می‌دهد اقدام‌های سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان در اخذ تصمیمات اخیر، حرکتی کاملاً هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است، اما نکته مهم اینجاست که این روش تا چه زمانی پاسخ خواهد داد؟ اخذ تصمیمات آنی و تند، نه تنها در بسیاری از موارد کارساز نیست، بلکه عوارض و تبعات ناخوشایندی را نیز به دنبال دارد، به همین دلیل به نظر می‌رسد محمدرضا عباسی و فرهاد کاظمی به جای ماجراجویی در حوزه فوتبال، کمی به دنبال تزریق آرامش به پیکر بحران زده سیاه جامگان باشند تا شاید از هفت فینال باقی‌مانده، این تیم بیشترین امتیاز را بگیرد تا ضمن فرار از منطقه خطر، دوباره تجربه حضور در لیگ برتر را احساس کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.