قدس آنلاین/ احمد فیاض: پیکر مطهر پنج شهید والامقام مدافع حرم و ۸ سال دفاع مقدس بر دوش زائران و مجاوران خطه خورشید تشییع شد.

تجدید میثاق دوباره مردم مشهد با شهدا

بنا به گزارش خبرنگار ما، شهیدان سردار حسنعلی شمس آبادی، محمد صفری، محمد رحمانی و عارف رضوان چهار شهید والامقام از مدافعان حرم حضرت زینب(علیها سلام) بودند که صبح پنجشنبه بر دوش زائران و مجاوران شهیدپرور از مهدیه مشهد تا جوار مضجع شریف رضوی تشییع شدند. همچنین پیکر مطهر شهید عباسعلی بابایی یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس که از طریق آزمایش «دی. ان. ای» و پس از 30 سال شناسایی شده است؛ همراه با شهدای مدافع حرم تا بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه السلام) تشییع شد.
در این مراسم باشکوه که متاثر از عطر فاطمی و زینبی بود؛ مردم شهید پرور، همرزمان و همسنگران شهدای عالی مقام در محل مهدیه با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق دوباره بستند و پس از نواختن مارش نظامی، پیکر مطهر شهدا به سمت حرم مطهر قدس رضوی تشییع شد.
در ادامه مراسم تشییع که با برگزاری مجلس هفتمین روز درگذشت ارتحال مجاهد انقلابی آیت الله واعظ طبسی از سوی نیروهای مسلح استان در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر همزمان بود؛ پیکر این شهدای گرانقدر برای دقایقی در رواق امام خمینی(ره) به منظور تجدید بیعت و میثاق دوباره نیروهای مسلح حاضر و همچنین وداع با این عزیزان در مجلس بزرگداشت هفتمین روز خادم خورشید حضور یافتند. در این فضای معنوی و آکنده از حزن، نیروهای مسلح استان خراسان و همرزمان و همسنگران شهیدان، با قرائت فاتحه در کنار پیکرهای مطهر شهیدان به اقامه عزا و سینه زنی پرداختند.
پیکر سردار حسنعلی شمس‌آبادی از مدافعان حرم حضرت زینب(علیها سلام) پس از طواف در حرم رضوی برای تشییع درسبزوار و خاکسپاری در زادگاهش روستای شمس‌آباد جوین به سبزوار و پیکر چهار شهید دیگر پس از طواف در حرم رضوی برای خاکسپاری به بهشت رضای مشهد منتقل شد.
سردار شمس‌آبادی که به عنوان مستشار نظامی در نبرد با گروه‌های تکفیری‌-صهیونیستی در سوریه حضور یافته بود، در استان حلب و سه همرزمش در منطقه نبل والزهرا سوریه به شهادت رسیدند .
همچنین به گزارش خبرنگار ما از جوین نخستین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) جوین با حضور امام جمعه، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه- نیروهای بسیج و سپاه و مسؤولان ادارات دولتی و نهادهای انقلابی و مردم ولایتمدار این شهرستان تشییع و در زادگاهش محله شمس‌آباد نقاب به خاک سپرده شد.
سردار شهید حسنعلی شمس‌آبادی سی سال خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف از جمله مشارکت در جبهه‌های دفاع مقدس با نیروهای فریب خورده صدام به پایان رسانده و به درجه رفیع بازنشستگی نایل شده بود، اما تصمیم گرفت در دفاع مقدس دیگری همچون دفاع از حرم حضرت زینب(س) شرکت کند، بنابراین پس از دو ماه که از دوران بازنشستگی‌اش سپری نشده بود راهی مبارزه با تکفیری‌ها شد و طولی نکشید که شهادت نصیبش شد.
این شهید بزرگوار در سال 1347 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود و به عنوان بسیجی وارد سپاه شد در دوران دفاع مقدس با سن کم در جبهه‌ها حضور مداوم داشت و سرانجام در هفدهم اسفند ماه 1394 با به جا گذاشتن سه یادگاری (دو پسر و یک دختر) به آرزویش نایل شد.
به گزارش خبرنگار ما، همچنین پیکر 8 شهید جنگ تحمیلی به نام های: فرج الله زمانیان شهید بسیجی عملیات خیبر، اکبرروشندل شهید بسیجی عملیات خیبر، مرتضی پیله چیان شهید بسیجی عملیات خیبرتخریبچی تیپ21امام رضا(ع)، علی یوسفی شهید بسیجی عملیات بدر، پیکر شهیدان جوادشریفی تربتی عملیات بدر، ابوالقاسم بهشتی، ابراهیم رسولی چمن آباد و قاسم زمانی پنجشنبه شب وارد مشهد شد.
مراسم وداع با این شهیدان امشب ساعت 20 با حضورخانواده شهدا درجامعه الحسین (علیه السلام) رزمندگان و با سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد مقدس انجام می شود. پیکر این شهیدان یکشنبه ازمیدان شهدا به طرف حرم مطهر بردوش امت شهید پرور تشییع وسپس در بهشت رضا به خاک سپرده خواهند شد.

مادر شهید علی اصغر رمضانپور به فرزند شهیدش پیوست
قدس: مرحومه خیرالنساء شنوایی، مادر شهید علی اصغر رمضانپور 84 ساله از روستای محمد آباد از توابع شهرستان بردسکن پس از سال‌ها فراق، در یک تصادف دلخراش در محور بردسکن به شهرآباد جان خود را ازدست داد. مراسم تشییع جنازه این مادر شهید با حضور قشرهای مختلف مردم و مسؤولان با شکوه خاصی درروستای محمد آباد برگزار شد و در جوار فرزند شهیدش آرام گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.