مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: بارها شده شاهد افرادی بوده‌ایم که قبل از اینکه از شغل دولتی خود استعفا بدهند برای انتخابات ثبت‌نام و هیات‌های اجرایی هم وی را تائید کرده‌اند.

هیأت‌های اجرایی باید در زمان ثبت‌نام مدارک نامزدها را با دقت بررسی می‌کردند/شورای نگهبان با قدرت موضوع را بررسی کند تا حقی ضایع نشود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه  اظهارداشت: بخشی از فشاری که روی دوش شورای نگهبان است به این دلیل است که یکسری از دستگاه‌ها در انتخابات به درستی به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند و این باعث می‌شود شورای نگهبان به زحمت افتد و مجبور شود زمان و وقتش را صرف کارهایی کند که می‌بایست قبل از آن توسط هیات اجرایی انجام می‌شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی افزود: در این انتخابات اخیر هم شاهد بودیم هیأت‌های اجرایی تمام بار را به دوش شورای نگهبان انداختند که این کار باعث شد عده‌ای بگویند که شورای نگهبان تعداد زیادی از نامزدها را سلیقه‌ای رد کرده است، در صورتی که نامزدهایی که رد صلاحیت شدند در ابتدا باید از فیلتر هیات‌‌های اجرایی می‌گذشتند.

وی تصریح کرد: بنده خودم در گذشته شاهد بوده‌ام که در یکی از شهرستان‌ها فردی برای انتخابات کاندید شده و رای هم آورده‌است ولی بعدا مشخص شده که مدارک این فرد مشکل دارد و شورای نگهبان مجبور شده انتخابات را باطل کند، حال اگر هیات‌ اجرایی قبل از آن دقیق مدارک را بررسی می‌کرد، چنین مشکلی پیش نمی‌آمد.

پورذهبی تاکید کرد: جای این سوال وجود دارد که چرا هیات‌های اجرایی با هزاران نیرو بار خودش را روی دوش شورای نگهبان می‌اندازد. بارها شده است شاهد افرادی بوده‌ایم که قبل از اینکه از شغل دولتی خود استعفا بدهد برای انتخابات ثبت‌نام کرده است و هیات‌های اجرایی هم وی را تائید کرده‌اند.

وی گفت: در انتخابات اخیر هم اخباری از وجود چنین مواردی به گوش می‌رسد، که اگر درست باشد شورای نگهبان باید با دقت و قدرت این مسئله را بررسی کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.