قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که قطارشهری تبریز از یک سو به خط آهن تبریز - میانه و از سوی دیگر به فرودگاه بین المللی متصل می شود، گفت: استفاده از حمل و نقل ترکیبی، ترافیک شهری را روان می کند.

 حمل و نقل ترکیبی پیش نیاز روان‌سازی ترافیک است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در نشست شورای ترافیک استان با اشاره به این که آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، حجم ترانزیت کالا و مسافر بالایی دارد، گفت: توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی همراه با افزایش جمعیت استان ضروری است .


وی در کنار روان سازی ترافیک بر لزوم ایمن سازی حمل و نقل تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش نیروی انسانی در 70 درصد حوادث رانندگی باید نسبت به آموزش فرهنگ ترافیکی اهتمام بیشتری داشته باشیم .

پورمهدی با اشاره به جایگاه نامناسب آذربایجان شرقی از نظر تلفات جاده ای (رتبه 22 کشور) بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی در شهرها و روستاها تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ارتقای ایمنی حمل و نقل به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان در هفته گذشته بر استفاده از توان رسانه ها و تشکل های اجتماعی برای افزایش آگاهی عمومی مردم در زمینه ترافیک و کاهش تلفات حوادث رانندگی تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار با توجه به افزایش ترافیک شهری در آستانه نوروز بر ضرورت پاکسازی معابر شهری از نخاله های ساختمانی تاکید کرد و از راهنمایی و رانندگی خواست با تخلفات رانندگی برخورد جدی تری داشته باشند.

در این نشست، ایجاد پایانه حمل و نقل شهری (پارک سوار) در ابتدی شهرک زعفرانیه و در جوار ایستگاه شماره پنج قطار شهری تبریز مصوب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.