قدس آنلاین- تبریز: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اطلاعات و میکرو الکترونیک آذربایجان‌شرقی از تشکیل ۶ کمیته تخصصی در این ستاد خبر داد.

تشکیل ۶ کمیته تخصصی در ستاد فام در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل نجفی اقدم در نشست هیئت مدیره  شهرک برق و الکترونیک اظهار کرد: ستاد فام استان با رویکرد ارتقای فناوری برق و الکترونیک و میکرو الکترونیک استان و با نگاه جامع‌الطراف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ستاد فام استان با 24 نفر عضو اصلی تلاش کرده است تا فعالان پیشکسوت استان در بخش‌های مرتبط صنعتی و دانشگاهی را در 6 کمیته تخصص گرد هم آورد.

نجفی اقدام با اشاره به گذشت نزدیک به یک سال از تشکیل این ستاد گفت: هدف ما این است تا بتوانیم در دورنمای پنج ساله حداقل 30 درصد از متخصصین کاربلد استان را با یکدیگر همراه کنیم تا به توسعه اشتغال و فناوری در استان کمک کرده باشیم.

 وی با تاکید بر ضرورت توجه به ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های شرکت‌ها دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار ارتباط هماهنگ و برنامه‌ریزی شده با دانشگاه‌ها باید بتوانند محصولات خود را به تولید انبوه برساند و در این بین حمایت‌های دولتی یکی از ملزومات اصلی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اطلاعات  و میکرو الکترونیک، وجود نیروهای تخصصی دانشگاه‌ها از جمله ظرفیت‌های برجسته استان دانست و گفت: نیروی جوان متخصص و دانشجویان دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد ظرفیت مهمی است که متاسفانه در ‌کشور ما مورد غفلت واقع می‌شود.

وی بر ضرورت ایجاد مرکز میکرو سیستم در تبریز تاکید کرد و گفت: مرکز میکرو سیستم تبریز می‌تواند مرکز جامعی برای طراحی، تست، بسته‌بندی، ساخت مدارات مجتمع و سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.