پیشنهاد سردبیر

فرماندار کاشمر با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و انتقال آن به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب گفت: در ایام نوروز امسال ۴۰۰ کاشمری در قالب کاروان راهیان نور به مناطق علمیاتی اعزام می‌شوند.

اعزام ۴۰۰ کاشمری به مناطق عملیاتی جنوب در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، مهدی فروزان در جلسه ستاد راهیان نور کاشمر اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب و قابل تحسینی که بعد از 8 سال دفاع مقدس در کشور مدنظر قرار گرفته، راه‌اندازی کاروان مردمی راهیان نور به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
وی با تأکید بر ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه به ویژه نسل‌های بعد از انقلاب گفت: امروز با دفاع از حریم حرم و اعزام جوانان به سرزمین سوریه و کربلا به منظور حفاظت از حریم حرم هنوز هم فضای کشور معطر به عطر شهادت است و جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند با اشتیاق خاصی در محافل شهدای مدافع حرم شرکت می‌کنند.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه برنامه‌ریزی مطلوب و ارتقای سطح فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و ارزشی منجر به افزایش استقبال اقشار مختلف مردم شده است، تصریح کرد: سرزمین‌هایی که هشت سال شاهد حضور جوانان رزمنده و فداکاری بوده که غیرتمندانه و آبرومندانه در مقابل دشمن از خاک، ناموس و  کشور دفاع کردند امروز گنجینه قوی و ماندگار است.
وی با اشاره به اینکه یادمان دفاع مقدس در این سرزمین‌ها به عنوان یک آوردگاه باید حفاظت و حراست شود، خاطرنشان کرد: حضور در مناطق عملیاتی در حقیقت فرصت مناسب برای تجدید پیمان با شهدا و امام شهیدان در جهت ادامه دادن راه آنان است.
فروزان با تأکید بر اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نقش موثری در تعالی کشور و تقویت روحیه شهادت طلبی دارد یادآور شد: با گذشت دو دهه از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، هر سال به تعداد مشتاقان برای حضور در این سرزمین افزوده می‌شود.
در ادامه این مراسم جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر نیز با تقدیر از همراهی و همکاری تعدادی از ادارات و نهادها و خیرین در کمک به اعزام کاروان راهیان نور گفت: جای بسی تأسف است که برخی ادارات نسبت به همراهی و کمک به این ستاد علی‌رغم قولی که می‌دهند، بی‌تفاوت هستند.
مسعود رحیمی‌مقدم با اشاره به اعزام دانش‌آموزان کاشمری در ماه‌های اخیر در قالب 4 کاروان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اظهار داشت: امسال نیز در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بر اساس سهمیه ابلاغی 400 کاشمری که از اقشار مختلف مردم هستند به این سرزمین اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه کاروان 45 نفره از خواهران بخش کوهسرخ کاشمر به عنوان نخستین کاروان امروز راهی مناطق عملیاتی می‌شوند، تصریح کرد:  355 نفر دیگر در قالب 2 کاروان در 27 اسفند ماه 94 و اول فروردین 95 اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.