۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 359432

قدس آنلاین/همدان: ارزش علم به این نیست که تنها به صورت مقاله نوشته وسپس بایگانی شود بلکه علمی ارزشمند است که در چرخه زندگی مردم و پیشرفت و توسعه کشور، اثرگذار و نافع باشد.

مدیریت فناوری در کشور وجود ندارد.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ محمد ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام مطلب فوق در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده فنی‌وحرفه‌ای استان، افزود: مدیریت فناوری در کشور وجود ندارد و باید فناوری در کنار پژوهش و در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شکل گیرد.
وی در ادامه گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باید روی مسائل آموزش، پژوهش، نوآوری و تولید برنامه‌ریزی داشته و این مسائل با یکدیگر هماهنگ و مرتبط باشند که این جریان مدیریت واحدی را می‌طلبد.
کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه اقدامات موثری انجام دهد، خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت این دانشگاه این است که علم را وارد چرخه زندگی مردم کرده و در مسیر پیشرفت کشور گام بردارد که باید برای این امر برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باید مرکز و محور توسعه قرار گیرد، یادآور شد: این دانشگاه باید به عنوان قلب تپنده علم در چرخه زندگی مردم پا بگیرد.
نماینده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: قوی‌ترین نیروهایی که بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند، در این دانشگاه می‌توانند پرورش یابند.
کارخانه‌ای با اشاره به وضعیت استخدامی نیروهای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، تصریح کرد: افراد در دانشگاه باید به آرامش شغلی و تثبیت جایگاه علمی برسند.
وی در ادامه یادآور شد: همه نیروهای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باید نشان دهند که این دانشگاه می‌تواند نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشور داشته باشد که برای این اقدام باید روحیه رقابت در همه افراد این مجموعه ایجاد شود تا ایستایی به وجود نیاید، اگر این دانشگاه این خطوط را طی کند می‌تواند جایگاه خود را در کشور بیابد.
وی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی‌که انسان نفس می‌کشد در حال امتحان دادن است و به محض تمام شدن نفس، امتحان نیز به اتمام می‌رسد، افزود: در جلسه امتحان عمر از یک کتاب قرآن و راهنمای عترت و انبیاء سوال پرسیده می‌شود که امیدواریم بتوانیم از این جلسه سربلند بیرون آمده و نمره قبولی بگیریم.
وی در پایان با اشاره به اقدامات ریاست اسبق دانشکده فنی‌وحرفه‌ای همدان، تصریح کرد: ایشان پایه‌گذار نوین این دانشکده هستند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود توانستند به مدت هشت سال خدمات صادقانه داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.