۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 359490

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۹۰ درصد از کل جرائم رخ داده در هرمزگان مربوط به سرقت بود.

سرقت؛ ۹۰ درصد جرائم رخ داده در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،سیدحسین اصلحی در یک نشست خبری با تاکید بر دخالت عوامل انسانی همچون سهل انگاری و بی‌توجهی در وقوع جرم سرقت، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با سرقت، اظهار کرد: در این مدت ۱۰ باند سارقان منزل به صورت سریالی، کیف قاپ و زورگیر با مجموع ۲۷ نفر عضو در هرمزگان منهدم شدند.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان ارزش ریالی سرقت‌های سریالی این باندها را بیش از ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

اصلحی خاطرنشان کرد: ۲ درصد از جرائم را جرم‌های جنایی همچون قتل عمد و ۸ درصد را نیز جرائم اقتصادی همچون ارتشاء، جعل، کلاهبرداری و زمین خواری تشکیل می‌هد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با اشاره به کشف ۶۶ درصد مجموع جرائم پارسال، بیان کرد: امسال ۷۵ درصد جرائم کشف شد که نسبت به پارسال حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

اصلحی اضافه کرد: در این مدت هم‌چنین بیش از 4400 پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است که در مقایسه با پارسال ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ارزش ریالی بیش از 6500 میلیارد ریالی کل پرونده‌های تشکیل شده، افزود: ارزش ریالی ۵۰ فقره از این پرونده‌ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان است.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با اشاره به اقدامات موثر و پیشگیرانه در زمینه کاهش قاچاق سوخت گفت: عمده پرونده‌های تشکیل شده پارسال در زمینه قاچاق سوخت و احشام بوده که امسال به صفر رسیده است.

اصلحی با اشاره به وقوع ۴۰ درصد از قتل‌ها در بندرعباس گفت: پس از بندرعباس میناب با ۱۱ درصد و بندرلنگه و قشم با ۸ درصد بیشترین میزان وقوع قتل را داشته‌اند.

وی در ارتباط با انگیزه‌های وقوع جرم قتل در هرمزگان گفت: ۲۳ درصد قتل‌ها به دلیل نزاع و درگیری، ۱۷ درصد به دلیل اختلافات خانوادگی، ۱۳ درصد اختلاف حساب مالی، ۱۰ درصد مسائل اخلاقی، ۸ درصد با انگیزه سرقت و ۴ درصد با انتقام جویی شخصی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در پایان با اشاره به این‌که ۹۰ درصد قاتلان و ۸۵ درصد مقتولان مرد هستند، افزود: ۴۲ درصد قتل‌ها با سلاح گرم و ۳۵ درصد به وسیله چاقو و مابقی به طرق مختلف صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.