شاه اردن تهدید کرد در صورتی که دولت سوریه به انجام عملیات نظامی بزرگ در جنوب سوریه ادامه دهد، دست روی دست نخواهد گذاشت.

شاه اردن سوریه را تهدید به حمله نظامی کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به نوشته روزنامه «رای الیوم» عبدالله دوم شاه اردن در دیدار با سردبیران روزنامه های این کشور گفت که وی به آمریکایی ها و روس ها اطلاع داده است که اگر ارتش سوریه بر عملیات نظامی بزرگ در جنوب این کشور ادامه دهد، از آنجا که به عقیده وی ممکن است اردن به لحاظ امنیتی با مشکل مواجه شود یا بر امنیت مرزهایش تاثیر بگذارد و باعث روانه شدن سیل جدیدی از آوارگان به سوی اردن گردد دست روی دست نخواهد گذاشت.
وی گفت که اگر اردن مجبور به رویارویی با عملیات نظامی بزرگ سوریه در نزدیکی مرزهای شمالی اش شود، همان کاری را می کند که ترکیه کرده است.
این اطلاعات در روزنامه های اردنی منتشر نشد اما شاه اردن گفت که وی به روس ها و آمریکایی ها این موضوع را اطلاع داده است.
بلافاصله پس از آن که دولت سوریه تجهیزات و نیروهای نظامی گسترده ای را به شمال شهر«السویداء» اعزام کرد تا عملیات نظامی گسترده ای را برای بازپس گیری جنوب سوریه آغاز کند، راکت اندازهای آمریکایی که برای نخستین بار خبر از وجود آنها داخل مرزهای اردن اعلام شد به حرکت درآمده و مرزهای سوریه را گلوله باران کردند.
این حمله که توسط راکت اندازهای آمریکایی صورت گرفته جدید و بی سابقه است و برخی از سیاستمداران بر این باورند که هدف از آن نشان دادن جدیت آمریکا برای تامین امنیت و حمایت از مرزهای اردن با سلاح های قوی و استراتژیک است.
در سایه اعتراض های میدانی در اردن، راکت اندازهای آمریکایی در مرزهای اردن به حرکت درآمده اند.
بنابراین گزارش این وضعیت موقعیتی پیچیده و مبهم به لحاظ نظامی است و هدف از آن از بین بردن ترس دولت اردن است.
این تحولات در سایه حضور گسترده نیروهای دولت سوریه در شمال السویداء به منظور مبارزه با تروریسم و در فاصله بسیار اندکی از مناطق تحت نفوذ اردن است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.