قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۶۰ سند مالکیت موقوفات اخذ شده است، افزود: در سال ۹۴ بزرگترین موقوفه که سند آن اخذ شد مربوط به ملک جعفرآباد خمینی‌شهر با ۱۳۹ هکتار بوده است

تاکنون بیش از ۱۰۶۰ سند مالکیت موقوفات اخذ شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد سالانه اوقاف اصفهان در سال 94، اظهار کرد: یکی از چهار معاونت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اوقاف و امور حقوقی است که اخذ اسناد مالکیت برای موقوفات و تثبیت موقوفات استان اصفهان را بر عهده دارد و در این زمینه رتبه چهارم کشور را در سال 94 کسب کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 1060 سند مالکیت موقوفات اخذ شده است، افزود: در سال 94 بزرگترین موقوفه که سند آن اخذ شد مربوط به ملک جعفرآباد خمینی‌شهر با 139 هکتار بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: اخذ یک سند 74 هکتاری در امامزاده آقاعلی عباس، 2 سند 13 و چهار هکتاری در خوانسار، سند 60 هکتاری موقوفه غلامحسین اسماعیلی در شهرضا و یک سند 18 هکتاری در خوانسار از دیگر موقوفاتی است که سند آن اخذ شده است.
صادقی جمع اسناد اخذ شده را معادل 3215 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: 10 مورد اجرای احکام صادره از سوی دستگاه قضایی داشتیم که مصوب شده بود و ما 55 مورد را محقق کردیم.
وی اظهار کرد: سهمیه اوقاف استان اصفهان برای سال 94 در تنظیم و تمدید اسناد اجارات موقوفات 8054 سند بود که 8130 مورد انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در سال 93 تعداد 217 وقف جدید داشتیم، گفت: در سال 94 تعداد وقف جدید در اصفهان به 283 مورد رسید که بیانگر افزایش 12 درصدی نسبت به سال 93 است.
صادقی با بیان اینکه قراردادهای اجاره اوقاف، 3 ساله است، افزود: نرخ قرارداد هتل عباسی باید سالانه 20 درصد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: قلعه شور در اصفهان به صورت 6 دانگ موقوفه است که قسمتی از فاز یک بهارستان را شامل می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اعزام 1720 روحانی به امامزادگان در سال 94 برای اجرای طرح‌ها، افزود: طرح حفظ مجازی قرآن کریم در استان اصفهان تا پایان امسال افتتاح می‌شود که مردم می‌توانند از طریق مجازی در طرح حفظ قرآن شرکت کنند.
صادقی به مطالبه از اسناد حقوقی آموزش و پروش، ورزش و جوانان و ارشاد اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آرامش بهاری نوروز در 313 بقیه، سوگواره یاس نبوی برای 2 بار در سال، نشاط معنوی در 150 بقعه و طرح ضیافت الهی از دیگر برنامه‌های مهم اوقاف استان اصفهان در سال 94 بود.
وی تصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، بیش از 57 شناسه فرهنگی برای اجرا در طول سال در بقاع متبرکه به استان‌ها ابلاغ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در همین راستا، طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا پایان 15 فروردین هر سال در استان‌ها اجرا می‌شود.
صادقی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در طول سال، اعزام مبلغین از قم به اصفهان، استقرار روحانی در طرح آرامش بهاری در امامزادگان، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی روزانه در امامزادگان، سلسله نمایشگاه‌های آرامش بهاری، فعالیت دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در امامزادگان، استقرار ایستگاه‌های صلواتی، اسکان موقت زائران و برپایی خیمه‌های معرفت از جمله شناسه‌های فرهنگی مذکور برای اجرا در امامزادگان است.
وی با بیان اینکه برنامه ویژه تحویل سال نو در کنار 350 بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد، گفت: در مدت اجرای طرح آرامش بهاری، 20 هزار نقشه معرفی امامزادگان استان از سوی روابط عمومی اداره کل اوقاف اصفهان توزیع خواهد شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.