معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه سلامت نوروزی گفت:هموطنان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی‌ می‌توانند این مسئله را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت با شماره ۱۹۰ و ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

توصیه‌های بهداشتی به مسافران/ تخلفات مهمان پذیرها و رستوران‌ها زیر ذره‌بین

به گزارش قدس آنلاین،علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط از 8 صبح تا 8 شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل در سراسر کشور با اولویت بر نظارت بر مراکز و اماکن حساس، همچون مهمان‌پذیرها و هتل‌ها اجرا می‌شود.
وی هدف از اجرای برنامه نوروزی را حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی برشمرد و عنوان کرد: ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با غذا، همچنین کنترل و نظارت بهداشتی ویژه در اماکن عمومی حساس، از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در طرح بسیج سلامت نوروزی رسیدگی به شکایات مردم ثبت‌شده در سامانه بهداشت 1490، همچنین کنترل بهداشت و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا و نظارت بر مراکز و اماکن در اولویت قرار دارد.
سیاری تأکید کرد: هموطنان جهت بهداشت مواد غذایی از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا آلومینیومی برای نگهداری غذای داغ استفاده کنند، همچنین بهتر است از خرید پنیرهای محلی، جداً خودداری شود.
وی تصریح کرد: آب سالم، دست تمیز و غذای سالم ضامن سلامتی است، همچنین در ایام نوروز خانواده‌ها توجه داشته باشند که در صورت تمایل به خوردن بستنی، از بستنی دارای پروانه بهداشتی استفاده کنند، همچنین از استفاده مواد غذایی و نوشیدنی با احتمال آلودگی شدید میکروبی مثل معجون و شیرموز جداً خودداری کنند.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی‌ می‌توانند این مسئله را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت با شماره 190 و 1490 اطلاع دهند.
سیاری با اشاره به اینکه آب آلوده یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری است، گفت: آب سالم همان اندازه که برای نوشیدن مهم است برای تهیه مواد غذایی نیز اهمیت دارد و بروز بسیاری از بیماری‌های حاد روده‌ای از طریق آب و غذای ایجاد می‌شود، بنابراین باید آب را هنگام سفر از منابع مطمئن تهیه کرد و نسبت به مصرف آن دقت داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.