چقدر افراد هرسال نابینا و مقطوع العضو شدند. یکی از بدترین مصائب، سوختگی است که درمان آن مشکل است و در صورت معالجه آثار آن در بدن انسان همچنان باقی می ماند.

هشدار آیت الله مکارم شیرازی در مورد چهارشنبه سوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیـوز، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مراسم خرافی چهارشنبه سوری را دارای آثار خلاف شرع و مسئولیت الهی دانست و بر پرهیز از این خرافه ها تاکید کرد.
این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم یادی از مرحوم آیت الله اعتمادی کرد و اظهار داشت: مرحوم اعتمادی از اساتید مسلم و موفق حوزه بود که نباید فراموش شود. او شاگردان زیادی پرورش داد و به کار خود توجه داشت؛ واقعا برای طلاب دلسوزی می کرد. اگر عده ای مدرس موفق داشته باشیم یکی از ممتازین آنها مرحوم آیت الله اعتمادی بود.
او با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخرسال عنوان کرد: آداب و رسومی از گذشتگان برای ما به جای مانده که برخی از آنها را فرزانگان و عقلای پیشین این آداب را جزو زندگی مردم کردند که باید از آنها پیروی کرد اما آدابی است که افراد نادان به صورت خرافه وارد زندگی مردم کردند که باید از آنها پرهیز کرد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما باید مانند صراف، زر خالص را از جنس تقلبی تشخیص داده و کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: از جمله این آداب خرافی، مراسم شب چهارشنبه سوری است که آثار خلاف شرع و مسئولیتهای الهی در آن وجود دارد.
او ادامه داد: عده ای، پشت منازل مردم، ترقّه های پرسر و صدا می زنند و ممکن است در این منازل زن بارداری باشد که با شنیدن صدایاین ترقّه ها سقط جنین کند یا بیماران قلبی باشند که این صداها به قلب افراد آسیب وارد کند. اینها باید فکر کنند که کار آنها مسئولیت الهی دارد و روز قیامت باید پاسخگو شوند.
این استاد حوزه به خطرات چهارشنبه سوری برای خود افراد اشاره کرد و گفت: چقدر افراد هرسال نابینا و مقطوع العضو شدند. یکی از بدترین مصائب، سوختگی است که درمان آن مشکل است و در صورت معالجه آثار آن در بدن انسان همچنان باقی می ماند.
او افزود: پرش از روی آتش یک خرافه است که افراد نادان اینها را وارد سنن و خوی اجتماعی کرده اند آن هم با لباسهایی که عمدتا از مواد نفتی است. کدام عقل اجازه می دهد چنین کارهایی کنند؟ امیدواریم رسانه ها، مسائل را در این زمینه خوب پخش کرده و به مردم گوشزد کنند که از خرافات پرهیز کنند.
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: پدر و مادر مقابل این جوانان مسئولیت دارند و باید بتوانند آنها را نصیحت و به راه راست هدایت کنند. فردا ضایعه ای برای جوان پیش بیاید، این پدر و مادر تا آخر عمر می سوزد. امید است خداوند تاثیر به این سخنان در دلها بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.