عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اینکه دولت اعتراف می‌کند خیلی از مشکلات ناشی تحریم‌ها نیست و برجام معجزه نمی‌کند نکته ای مثبت برای اقتصاد است و می‌تواند برای اصلاح آینده مثبت باشد.

دولت درست می گوید، برجام معجزه نمی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهان نیوز، حجت‌‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دوستان ما در دولت یازدهم از زمان انتخابات ریاست جمهوری درسال 92  چون به دنبال به دست آوردن آرای مردم بودند طوری اعلام کردند که مسئله تحریم‌ها را حل می‌کنیم و بعدا که دولت را در اختیار گرفتند گفتند 100 درصد مشکلات مربوط به تحریم‌هاست.

وی افزود: بعد از این جریان دولتمردان اعلام می‌کردند که 60 درصد مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم‌ها ندارد. اگرچه مطرح کردن این بحث و این تغییر موضع، یک گردش 180 درجه محسوب می‌شود ولی به نظر ما یک حرکت مطلوب است، زیرا هر زمانی که ما از اشتباه گذشته دست برداریم در حال پیشرفت هستیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه مسئولان دولتی امروز می گویند نباید انتظار داشت برجام همه مشکلات اقتصادی را حل کند، تاکید کرد: دولت به درستی امروز می‌گوید خیلی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست و به درستی مطرح می‌کند برجام معجزه نمی‌کند. دولتمردان اگرچه خیلی دیر به این نتیجه رسیدند ولی همین که دولت متوجه اشتباه خود شده بسیار مطلوب است و باید تلاش کند در مدت اندک باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری این اشتباه را جبران کند.

عبدالملکی در خاتمه گفت:گفت: اینکه دولت امروز اعتراف می‌کند خیلی از مشکلات ناشی تحریم‌ها نیست و برجام معجزه نمی‌کند یک نکته مثبت برای اقتصاد است. پذیرش این اشتباه توسط دولت می‌تواند برای اصلاح آینده مثبت باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.