شورای اسلامی شهر مشهد با تهاتر مطالبات بانک سپه با املاک شهرداری این کلانشهر و سرمایه گذاران ثالث موافقت کرد.

تهاتر مطالبات بانکی با املاک شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، شهردار مشهد روز سه شنبه در نشست شورای شهر مشهد گفت: این نهاد سال 1389 با عاملیت بانک سپه اقدام به انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت اجرای طرحهای میدان شهدا و منطقه ثامن کرد و این اوراق در سال 1393 سررسید شده و با احتساب سود اوراق تاکنون پرداخت نشده است.
سید صولت مرتضوی افزود: با توجه به مذاکرات با بانک سپه در خصوص تهاتر قسمتی از بدهیهای اوراق مشارکت و سودهای معوقه با املاکی در سطح شهر، نتایج مثبتی بدست آمده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب مقرر شد پروژه آسمان واقع در کوهسنگی مشهد به بانک سپه واگذار شود زیرا شهرداری مشهد بابت این بدهی روزانه هفت میلیارد ریال سود پرداخت می کند بنابراین یک لحظه تاخیر در پرداخت آن نیز جایز نیست.
شهردار مشهد گفت: با سایر بانکها نیز در حال مذاکره هستیم تا بدهیهای این نهاد به صورت کامل پرداخت شود.
یکی از اعضای شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: باید بستری مناسب فراهم شود تا بدهیهای شهرداری مشهد کاهش یابد و این موضوع بر همین اساس می تواند بسیار مثبت باشد.
عبدالکریم جوادی افزود: پرداخت بدهی به بانکها بسیار ضروری است و پروژه آسمان نیز در این تهاتر مشکل خاصی ندارد و می تواند قسمتی از بدهی شهرداری مشهد را پرداخت کند.
با این وجود، دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز با انتقاد از تبصره سه این لایحه دو فوریتی گفت: باید آئین نامه رعایت شود و در این زمینه هر زمان شهرداری لاحیه دو فوریتی داشت می بایست به شورای شهر ارائه دهد.
حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی افزود: نباید بستری فراهم شود که مشکلاتی را به وجود آورد، برای مثال مشکلات بسیاری که برای پروژه مجد به وجود آمد ممکن است دوباره تکرار شود.
در پایان نشست امروز شورای اسلامی شهر مشهد لاحیه دو فوریتی تهاتر مطالبات بانک سپه با املاک شهرداری این کلانشهر و سرمایه گذاران ثالث به اتفاق آرا به تصویب رسید اما تبصره سه لایحه با مخالفت روبه رو شد.
بر اساس تبصره سه این لایحه: تسری مقررات مندرج در این مصوبه به سایر بانکها جهت تصفیه دیون ناشی از انتشار اوراق مشارکت شهرداری مشهد بلامانع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.