۱۹ جایگاه سوخت CNG در استان براساس گزارش شرکت بازرسی به اداره استاندارد، دارای نقص بحرانی است.

۱۹ جایگاه CNG در همدان دارای نقص بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین از همدان، سیدسعید میرنظامی‌مدنی که در همایش شهرداران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان بین بخشی و متولی حوزه استانداردسازی متولی 900 قلم کالای استاندارد اجباری است، که پیگیری استانداردسازی این کالاها بر عهده سازمان استاندارد است.
وی با بیان اینکه بخشی از استانداردسازی از سوی اداره استاندارد اجرایی نمی‎شود بلکه لازم است دستگاه‎های دیگر نیز ورود پیدا کنند، گفت: یکی از اقلام برای استانداردسازی آسانسورهاست که موضوع بسیار مهمی است.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در سال‎های گذشته حوادثی به خاطر غیر استاندارد بودن آسانسورها ایجاد شده که منجر به فوت و مصدومیت افراد شده است، خاطرنشان کرد: از سال 82 استانداردسازی آسانسور مشمول استاندارد اجباری شد که خیلی جدی گرفته نمی‎شد.
وی با اشاره به اینکه از سال 89 سازمان استاندارد در حوزه استانداردسازی آسانسور چند اقدام مهم انجام داد است ،افزود: نخستین اقدام این بود که ساماندهی نصاب آسانسور به همکاری صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا کار نصب آسانسور به صورت تخصصی انجام شود.
میرنظامی‌مدنی در ادامه گفت: شهرداری‎ها نیز مکلف شدند که صدور پایان کار را منوط به استانداردسازی آسانسور کنند.
وی افزود: برخی از شهرداری‎ها در استان ارتباط خوبی با اداره کل استاندارد دارند و تضمین استانداردسازی آسانسور برای بازدید اولیه نیز شهرداری‎ها هستند.
مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: اگر آسانسوری استاندارد نباشد و سانحه‎ای رخ دهد، شهرداری منطقه مکلف است در برابر قانون پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه باید شهرداران دستور دهند صدور پایان کار در شهرها منوط به صدور گواهی استاندارد آسانسور باشد، در خصوص جایگاه‎های سوخت CNG نیز اظهار کرد: بخشی از جایگاه CNG در تملک شهرداری‎هاست.
میرنظامی‌مدنی با بیان اینکه در مجموع 44 جایگاه CNG در استان همدان وجود دارد، از 44 جایگاه سوخت CNG تعداد 41 جایگاه فعال است و تاکنون 36 جایگاه بازرسی شده است.
وی بیان کرد: 19 جایگاه سوخت CNG در استان براساس گزارش شرکت بازرسی به اداره استاندارد، دارای نقص بحرانی هستند.
مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: شهرداران به مدیران دستگاه جایگاه‌های CNG دستور دهند که با اداره استاندارد تعامل داشته باشند و در صدور گواهی استاندارد کمک کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.