صدر اعظم اسبق آلمان سیاست‌های مرکل در مسئله پناهندگان را عامل صعود حزب افراط گرای "جایگزینی برای آلمان" در کشورش دانست.

سیاست‌های مرکل عامل صعود حزب افراطی آلمان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،"گرهارد شرودر"، صدر اعظم اسبق آلمان تغییر رویکرد مرکل در سیاست پناهندگان را عامل صعود و موفقیت های چشمگیر حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" ارزیابی کرد.

وی در این باره گفت: دهه‌ها احزاب متحد مسیحی این تصور را ایجاد کرده بودند که آلمان کشوری مهاجرتی نیست؛ خانم مرکل در تابستان گذشته این سیاست را در عرض چند روز کنار گذاشته و از صمیم قلب و کم تر از روی برنامه از پناهندگان خواست که همه به اینجا بیایند.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در انتخابات ایالتی اخیر در سه ایالت مهم آلمان صعود چشمگیری را تجربه کرده و آراء زیادی را از آن خود کرد.

شرودر که در گفتگو با نشریه "دی سایت" سخن می گفت تصریح کرد که این تغییر رویکرد افراطی مرکل رای دهندگان آلمانی را بی قرار کرد.

وی در عین حال موفقیت های اخیر حزب افراطی آلمان را نگران کننده ندانسته و گفت: آلمان یک دموکراسی فوق العاده پایدار باقی می ماند.

شرودر همچنین در آستانه نشست اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر مسئله پناهندگان به سیاست مرکل و اتحادیه احزاب متحد مسیحی در قبال آنکارا انتقاد شدیدی وارد کرده و گفت: طرح اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای یک شراکت ممتاز با ترکیه به شدت شکست خورده است و مسئول استبداد روزافزون رهبری ترکیه است. امتناع اتحادیه مرکل برای فشرده کردن مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به رویگردانی این کشور از ارزش های اروپایی منجر شده است.

وی همچنین این انتقاد را به مرکل وارد کرد که در سیاست پناهندگان به اندازه کافی با فرانسه هماهنگ عمل نمی کند. قصور و کوتاهی در این مسئله همچنین دلیلی است که چرا آلمان حالا در اتحادیه اروپا از نظر سیاسی منزوی شده است. بدون فرانسه امور در اروپا پیش نمی رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.