قدس آنلاین- احمد فیاض: در حالیکه با پایان وقت اداری روز پنج ۲۷ اسفندماه رسما تعطیلات نوروزی آغاز شد اما در رویدادی کم نظیر حقوق اسفند ماه بازنشستگان کشوری و لشگری پرداخت نشد.

بازنشستگان کشوری و لشگری با جیب خالی تعطیلات نوروزی ۹۵ را آغاز کردند.

بنا بر گزارش قدس آنلاین؛ وقتی سخنگوی دولت در 11 اسفند و پس از انتخابات باشکوه 7 اسفند طی گفتگوی رسانه ای از پرداخت زودهنگام یارانه اسفند ماه  خبر داد؛ یعنی آنکه مدیران دولتی به خوبی از شداید و سختی های آخرین ماه سال، خریدهای نوروزی، در پیش بودن تعطیلات آغاز سال نو و سفرهای نوروزی به ویژه برای اقشار پایین دستی و نابرخوردار مانند بازنشستگان مطلع و آگاه بوده و هستند. دکتر نوبخت در همان جلسه مطبوعاتی خاطر نشان کرد: انشاالله فضای جدیدی(پسابرجام) که بین دولت و مردم به وجود می آید باعث بهبود وضعیت اشتغال و وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورمان خواهد شد.

در عین حال بر خلاف عرف معمول طی سال های گذشته که حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشگری معمولا از اواسط اسفندماه پرداخت می شد اما در رویدادی کم نظیر حقوق این قشر نابرخوردار تا لحظه تنظیم خبر هنوز به حساب های آنان واریز نشده است. این در حالی است که با پایان یافتن وقت اداری روز پنج شنبه رسما تعطیلات نوروزی آغاز و بانک ها نیز کرکره های باجه ها و شعب خود را پایین کشیده اند.

این امر باعث سردرگمی، نگرانی و موج نارضایتی در میان اقشار بازنشسته اعم از کشوری و لشگری شده است.

علی اکبر دارینی بازنشسته فرهنگی در حالیکه از این وضعیت بشدت گلایه مند است در گفتگو با خبرنگار ما وضعیت جاری را نشان ضعف و عدم مدیریت متولیان اجرایی کشور می داند و می گوید: متاسفانه این تاخیر در پرداخت حقوق اسفند باعث شده تا در نظام برنامه ریزی تعطیلات نوروزی دچار مشکلات بیشماری شوم و هنوز مشخص نیست که اصلا آیا حقوقی پرداخت می شود یا خیر. ارتقا و ساماندهی نظام حقوقی و خدمات رفاهی پیشکش مسئولان اجرایی باشد اما همین اندک حقوق اسفند را با توجه به تعطیلات نوروزی پرداخت نمایند.

موسی محمدآبادی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی نیز با اظهار شگفتی از این امر خاطرنشان ساخت: مردم و به ویژه بازنشستگان در فضای پس از برجام منتظر بهبود در اوضاع معیشتی و اقتصادی خود هستند نه آنکه همین اندک حقوق بازنشستگی اسفند ماه نیز از آنها دریغ شود. مسئولان کاری نکنند تا نزد پیش زن و فرزندان خجالت زده و شرمسار شویم و منزلت این اقشار در گروی حفظ شان و آبروی آنان در پرداخت حقوق ناچیز بازنشستگی است و نه ارائه کارت منزلت بی منزلت که هیچ کارایی نداشته و تنها جنبه شعاری دارد.

پورجعفر دیگر بازنشسته نظامی است که حقوق وی نیز تا این لحظه پرداخت نشده است. وی تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه بازنشستگان را نقطه منفی در کارنامه مدیریتی مسئولان می داند و از بلاتکلیفی اش نسبت به سفر نوروزی مطابق با برنامه ریزی قبلی خبر می دهد. پورجعفر با ابراز نگرانی تصریح می کند: متاسفانه مسئولان و مدیران بالادستی که از حقوق های آنچنانی برخوردار بوده و اکنون نیز شاید در تعطیلات نوروزی متمایزی ایام آرامش بخشی را سپری می کنند از اوضاع اقتصادی و دغدغه های اقشار بازنشسته و ناملایمات اقتصادی بازنشستگان در آستانه سال نو خبری ندارند.

 در همین حال ظهر امروز حامد شمس سرپرست اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی كشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عدم واریز حقوق اسفند ماه بازنشستگان كشوری اظهار داشت: هم اكنون با توجه به اعلام بیانیه مدیر عامل صندوق بازنشستگی تمامی مرخصی كاركنان صندوق لغو شد چرا كه همگی درصدد هستند تا با بررسی تمهیدات لازم ، حقوق به تاخیر افتاده بازنشستگان به حساب آن ها واریز شود.
 
وی گفت: ما هم اكنون در انتظار واریز حقوق از سوی دولت هستیم و به محض این‌كه این واریز انجام شود، حقوق بازنشستگان به حسابشان واریز می شود.
 
سرپرست اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی كشور ادامه داد: تمامی مسئولان در صندوق در تلاش هستند تا واریز حقوق بازنشستگان قبل از آغاز سال95 صورت گیرد.
 
شمس در خصوص مطالبی كه در برخی از سایت ها مبنی بر کسری بودجه 3 هزار میلیارد تومانی كه باعث شده است حقوق بازنشستگان به تعویق بیافتد، گفت: این مطلب چندی پیش در نشستی كه صندوق برگزار كرده بود مطرح شد و هم اكنون به واریزی حقوق بازنشستگان كشوری مرتبط نمی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.