قدس آنلاین – سبزوار :  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد: شعبه های این جمعیت در تمام شهرستان های این استان راه اندازی می شود.

تمام شهرستانهای استان از راه اندازی شعبه جمعیت هلال احمر برخوردار می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر سیدمجتبی احمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعدادی از شهرستان های این استان فاقد شعبه هلال احمرند، افزود : رویکرد ما در این استان افزایش تعداد شعب هلال احمر در شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد شعب جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی از 15 به 22 شعبه رسیده است اضافه کرد: افزایش شعب هلال احمر در شهرستان ها منجر به جذب نیروی جدید، تمرکززادیی در حوزه توزیع امکانات و افزایش توان عملیاتی در استان خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر شش شهرستان این استان فاقد شعبه جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد : این شهرستان ها در سال 95 دارای شعبه هلال احمر می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین با اشاره به اینکه تعداد چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای در استان از داشتن ساختمان مجهز محروم هستند، یادآورشد : اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها باید از محل اعتبارات استانداری تامین شود که متاسفانه کمبود منابع مالی سبب شده تا این اعتبارات تخصیص پیدا نکند.

وی همچنین با اشاره به تقسیم خراسان رضوی به چهار منطقه امدادی خاطر نشان کرد : با این روش سرعت عملیات امداد رسانی ما در هنگام حوادث افزایش خواهد داشت.

وی یکی از مهمترین رویکردها در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را توسعه مراکز ساخت دست و پای مصنوعی عنوان کرد و گفت : در همین راستا پیشنهاد ایجاد یک مرکز بستری توانبخشی در خراسان رضوی به جمعیت هلال احمر کشور داده شده است.

وی با توجه به کمبود جدی نیرو در جمعیت هلال احمر، ادامه داد : مجوز استخدام 750 نیرو گرفته شده که 44 نفر سهم استان خراسان رضوی است.

طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در استان خراسان رضوی با 25 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، 19 پایگاه موقت و سیار و یک پایگاه هوایی از روز 25 اسفندماه آغاز شده است. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.