۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 361389

پرداخت وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن و یا به عبارتی ۸۰ میلیون به هریک از زوجین در حالی مطرح می شود که بیش از۸۰درصد جامعه در گرفتن تنها نیمی از این وام و پرداخت اقساط آن دچار تردید هستند چرا که توان پرداخت اقساط آن را ندارند.

بسته حمایتی مسکن حامی کدام قشر؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، متاسفانه این روند تبدیل به یک روال شده که یک تسهیلات و یا بسته حمایتی بیشتر مورد استقبال قشری قرار می گیرد که به آن نیاز ندارند و تنها برای سرمایه گذاری (که البته طمع عنوان مناسب تری است) اقدام به اخذ اینگونه تسهیلات می کنند.

حل معضل مسکن که بعنوان یک نیاز اولیه و ابتدایی جوامع پیشرفته بشری است قبل از اینکه نیازمند چنین بسته های غیر کارشناسانه و شتابزده ای باشد نیازمند یک تصمیم حاکمیتی و جامع دارد و آن تدوین یک قانون ملی و یک طرح جامع با عنوان "قانون جامع مسکن" است که در آن لزوم خانه دار شدن اقشار فاقد مسکن با اختصاص تسهیلات با پوشش ۷۵% قیمت یک واحد آپارتمانی متوسط و براساس قیمت کارشناسی هر شهر و شهرستان، می باشد که مهمتر از این تخصیص، تقسیط تسهیلات براساس حداکثر ۵۰% درآمد وام گیرنده، معقول و مطلوب خواهد بود.

از طرفی بالا بردن مالیات و دارایی بر مالکان بیش از یک واحد مسکن تا حدی که مسکن از بورس بازی خارج شود لازم و ضروری است. هرچند که در این طرح باید تسهیلات و بسته های مناسبی برای سازندگان مسکن درنظر گرفت.

تدوین قانون جامع مسکن با همکاری دولت و مجلس و کار کارشناسی متخصصین این امر باید هرچه زودتر تصویب شود و درآن همه اقشار جامعه مدنظر گرفته شوند بدیهی است بسته حمایتی و وام۱۶۰ میلیون تومانی با اقساط ۲.۳ میلیون تومان درماه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مستاجرین و اقشار کم درآمد را که با درآمد ماهیانه زیر ۲ میلیون تومان زندگی می کنند ده ها گام به عقب خواهند راند و احتمالا به تعداد مالکان بی نیاز و توانمند اضافه خواهد شد کسانی که ده ها واحد مسکونی در تهران و شهرستان ها خالی از سکنه دارند و هیچ ابزار مالیاتی و نظارتی ناظرشان نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرمی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    1 0
    من بایک مستاجر هستم به هیچ وجه نمی توانم چنین اقساطی را بپردازم . هرنوع وام که دولت بده برای مسکن فقط برای سرمایه داران و بساز و بفروشها خوبه.نه من اگه راست میگن خودشان خانه بسازن و خودشان هم واگذار کنند.دست دلالها و بنگاه دارها را ببندند.
  • مجتبی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 1
    اولا کسی اجبار نکرده کسی که نمیتونه اقساط رو بده،بره سقف وام رو بگیره، شما نداری قسط بدی، برو 40 تومن وام بگیر با قسط 500 تومن، دوما وام 160 تومن به زوجین مسکن اولی ها تعلق میگیره، کسی که خونه نداره مستاجره طمع نداره بره برای سرمایه گذاری خونه بگیره، پس طمع کار نیستیم، بدلختایی هستیم که هر سال صاحب خونه جوابمون میکنه و اسباب اثاثمون داغون شده، شما با شکم سیر و یه سقف رو سرتون نرین کقاله بنویسین