قدس آنلاین – سبزوار : جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان داورزن گفت: این شهرستان به عنوان میقات الرضا (ع) و دروازه ورودی غرب استان خراسان رضوی، آماده میزبانی از مسافران و زائران نوروزی است.

داورزن دروازه ورودی خراسان رضوی، آماده میزبانی از مسافران و زائران

علیرضا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود : تمام امکانات و نیروهای این شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران نوروزی بسیج شده است.

وی تصریح کرد : این شهرستان با داشتن حدود 150 اثر تاریخی و باستانی، چندین بقعه متبرکه و دیگر جاذبه های گردشگری ، مکان مناسبی برای بازدید مسافران و گردشگران است.

معاون فرماندار داورزن با بیان اینکه  340 کلاس درس با ظرفیت یک هزار نفر برای اسکان مسافران و زائران در این شهرستان آماده سازی شده است اظهار داشت : سه بازارچه سوغات و صنایع دستی نیز در مبادی ورودی، خروجی و محل امامزاده ریوند این شهرستان مستقر شده و در آن محصولات بومی منطقه عرضه می شود.

وی با اشاره به اجرای طرحهای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نقاط مختلف داورزن از مسافران نوروزی دعوت کرد که از روستاهای سویز، بهمن آباد، کلاته مزینان، مزینان، صدخرو، ریوند و باشتین در این شهرستان دیدن کنند.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر داورزن با تاکی بر اینکه مهمترین برنامه ما در اجرای این طرح معرفی و احیای آداب و رسوم و صنایع دستی این خطه است یادآورشد : در روستاهای بهمن آباد، کاهک، باشتین و مزینان این شهرستان 20 خانه مسافر و بازارچه عرضه محصولات محلی پیش بینی شده است.

عبداللهی خاطر نشان کرد : 25 بقعه متبرکه این شهرستان نیز برای اجرای طرح آرامش بهاری ویژه زائران و مسافران بارگاه رضوی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آماده شده است.

روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، آسیاب های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر بخشی از آثار تاریخی شهرستان داورزن است.

وجود مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر جنوب داورزن از دیگر جاذبه های طبیعی و جذاب این شهرستان است.

سالانه حدود 25 میلیون مسافر و زائر از مسیر شهرستان داورزن تردد می کنند./ انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.