قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم برخورد جدی و بدون گذشت با رانندگان متخلف و بی‌ملاحظه تاکید کرد و گفت: علت بیش از ۷۰ درصد سوانح رانندگی خود مردم و رانندگان هستند.

لزوم برخورد جدی با رانندگان متخلف و بی‌ملاحظه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده بعد از ظهر امروز در بازدید از مراکز امدادی، خدمات‌رسان و کلانتری 14 تبریز، ضمن قدردانی از زحمات همه دستگاه‌های درگیر سفرهای نوروزی استان، اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که وضعیت حوادث و تلفات امسال استان نسبت به سال گذشته با وجود شرایط نامطلوب جوی بهتر به نظر می‌رسد.

وی افزود: همه امکانات لازم برای سفر توام با سلامت، ایمنی و راحت مسافران نوروزی در سطح استان مهیا است و اگر نقصی وجود دارد دستگاه‌های متولی امور با تلاش مضاعف خود به جبران کمبودها می‌پردازند.

جبارزاده با اشاره به محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای راه و شهرسازی، ابراز داشت: همکاران راه و شهرسازی برای جبران کمبودها از جان مایه می‌گذارند و ارائه خدمات در نهایت حد خود صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه علت بیش از 70 درصد سوانح رانندگی خود مردم و رانندگان هستند، اضافه کرد: هیچ‌کس به نیت تصادف از خانه بیرون نمی‌آید، اما رعایت نکردن اصولی ساده مثل بستن کمربند ایمنی در برخی مواقع لطمات جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: می‌توان گفت همه مردم، عوامل تلفات و سوانح و همچنین عوامل بازدارنده این حوادث را می‌دانند اما در برخی مواقع با یک غفلت کوچک موجبات یک عمر پشیمانی را برای خود و خانواده خود فراهم می‌آورند؛ بر همین اساس شرط مطلوبیت و دلپذیر بودن سفر رعایت توصیه‌های ایمنی مورد نیاز است.

وی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن وسائل ایمنی جاده‌ای مثل زنجیر چرخ و غیره از یکایک رانندگان درخواست کرد تمام موارد ایمنی را مو به مو رعایت کنند تا در نوروز امسال شاهد کمترین میزان تلفات رانندگی در سطح استان باشیم.

جبارزاده با بیان اینکه در دو روز گذشته که از سال می‌گذرد تلفاتی گزارش نشده است که امیدواریم این روند ادامه یابد، یادآور شد: همه دستگاه‌های راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، پلیس راهنمایی و رانندگی و غیره پای کار و در حال ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تلاش‌های فرمانده انتظامی شهرستان تبریز به دلیل اجرای مطلوب طرح مکنا و تسری آن به همه کلانتری‌های شهرستان قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.