اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای نفت این سازمان در بازار جهانی در سال ۲۰۱۶ کمتر از میزان مورد انتظار خواهد بود.

تقاضای نفت اوپک در ۲۰۱۶ کمتر از میزان مورد انتظار خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرده است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تقاضا نفت اوپک در سال 2016 کمتر از میزان مورد انتظار خواهد بود.

در این گزارش علت اصلی این مسئله مقاومت بیش از انتظار تولیدکنندگان غیراوپکی در برابر کاهش و پایین بودن کنونی قیمت نفت است که همین مسئله به افزایش مازاد عرضه نفت در بازار جهانی طی سال جاری منجر خواهد شد.

این گزارش اوپک به طور کامل با گزارش هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی در تناقض است چرا که آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود تاکید کرده بود تولیدکنندگان غیراوپکی در حال کاهش تولید نفت بیش از میزان مورد انتظار خود هستند.

در گزارش اوپک تاکید شده است که انتظار می‌رود طی سال جاری 700 هزار بشکه از تولید کشورهای نفتی غیراوپکی کاهش خواهد یافت،اما تلاش این کشورها برای مقاومت در برابر کاهش تولید پیش‌بینی‌های اوپک را متزلزل کرده است.

بنا به گزارش اوپک هزینه‌های تولید در کشورهای غیراوپکی به خصوص در آمریکا کاهش یافته است و همین مسئله باعث شده است تولیدکنندگان به جای توقف تولید به تولید با ضرر روی آورند که همین امر پیش‌بینی‌ها نسبت به تولید کشورهای نفتی غیرعضو اوپک را متزلزل کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.