مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی و مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: با وجود اهمیت موضوع ترانزیت، اما با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی، به منظور تامین سفری امن برای مسافران نوروزی و کاهش تصادفات احتمالی در جاده های استان خراسان رضوی، ورود خودروهای ترانزیتی از مرزهای استان به داخل کشور به مدت ۱۳ روز متوقف است.

ورود خودروهای ترانزیتی از مرزهای خراسان رضوی به مدت ۱۳ روز متوقف شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي، جواد وحدتی فرد درباره اقدامات اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی افزود: مدیران همه 131 شرکت حمل و نقل در استان آماده باش هستند و هیچ مشکلي برای بازگشت مسافران نوروزی از مشهد وجود ندارد.
وی ادامه داد: 31 مجتمع خدمات رفاهی در طول جاده های استان و 38 پایانه و مراکز تجمعی مسافر در خراسان رضوی وجود دارد که از دی ماه تاکنون بازدید شده و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: در بروشورهاي متعددي كه در سطح استان توزيع مي شود، درباره مكان مجتمع هاي خدمات رفاهي بين راهي و نيز شماره تماس هاي مسئول نمايندگي هاي امداد خودرو اطلاع رساني شده است و در اين باره با پنج مركز امداد خودرو براي استقرار در طول جاده ها قرارداد منعقد كرده ايم.
وي افزود: از 9 شهر داخل استان همچون سبزوار، نیشابور، تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه و هشت استان همچون استان های تهران، اصفهان، مازندران، فارس، یزد و کرمان بیشترین تقاضای سفر به مشهد و بالعکس وجود دارد و برآوردمان این است که جمعه ششم فروردین ماه 95 اوج تقاضا برای بازگشت زائران و ترافیک جاده های استان بسیار بالا باشد که تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده است.
وحدتی فرد ادامه داد: برآوردهای ما این است که موج اول سفر ها در هفته اول نوروز نسبت به هفته دوم نوروز بیشتر است. در همین راستا اطلاع رسانی لازم به مسئولان دستگاه های خدمت رسان برای برنامه ریزی ویژه برای این روز، انجام شده است.
وی اضافه کرد: از هفته دوم تعطیلات به طور طبیعی خروجی ها بیش از ورودی ها خواهد بود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر به زائران، ممنوعیت سفرهای دربستی در ایام خاص نوروز اعمال می شود.
وي با تاکید بر انجام سفرهاي برنامه ریزی شده، از مسافران نورزی خواست تا قبل از آغاز سفر، بلیت بازگشت خود را تهیه کنند.
وحدتی فرد با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش 50 درصدی فوتی ها در تصادفات جاده ای، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم شاهد کاهش تصادفات جاده ای و فوتی ها در این تصادفات باشیم و هموطنان سفر خوبی داشته باشند.
مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی درباره برنامه های کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز گفت: 14 دستگاه شامل پلیس راه، اداره کل راه آهن، سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، گمرک، هواشناسی، پلیس راهور، راه و شهرسازی، فرودگاه، سازمان پایانه های شهرداری، هلال احمر، سازمان ترافیک، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن صنفی خدمات هوایی و جهانگردی عضو این کمیته هستند و برنامه ریزی های موثری برای ارائه خدمات خوب به زائران انجام داده اند.
وی افزود: در کمیته حمل و نقل 7 برنامه شامل پیش فروش بلیت های نوروزی به صورت اینترنتی، تامین ناوگان جاده ای، ریلی و هوایی، نظارت بر ارائه خدمات، ایمنی و امداد، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی، رسیدگی به شکایات و پیش بینی و آمار که مد نظر برای برنامه ریزی است، را مد نظر قرار داده ایم.
وحدتی فرد ادامه داد: در این 7 برنامه ای که تنظیم شده، هر دستگاه وظایفی را برای خود تعریف کرده است.
وی یادآور شد: دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل، همه امکانات و ظرفیت‌ها‌ی خود را آماده کرده اند و پیش بینی رشد 10 درصدی در بخش حمل و نقل جاده ای، 10 درصد در بخش ریلی، پنج درصد در بخش هوایی، 10 درصد در اتوبوسرانی داخل شهر مشهد و سه درصد در تاکسیرانی مشهد انجام شده و متناسب با آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.