سخنگوی ائتلاف عرب به سرکردگی رژیم آل سعود مدعی شد این رژیم با جنگی که علیه یمن به راه انداخته است، در حقیقت مردم این کشور را نجات داده است.

پادشاهی عربستان مردم یمن را نجات داد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جنگ یمن در حالی اولین سال خود را پشت سر گذاشت که طی این مدت صرف نظر از مقاومت وایستادگی مثال‌زدنی و منحصر به فرد مردم، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر متجاوزان، رژیم سعودی و متحدانش طی این مدت بیش از 27 هزار یمنی بی‌دفاع را شهید و یا زخمی و میلیون‌ها نفر را با ویران کردن ده‌ها هزار منزل مسکونی، آواره کردند، بخش اعظم زیرساخت‌های فقیرترین کشور عربی همسایه رژیم‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس هم در حملات بی‌وقفه متجاوزان ویران شد،‌آل سعود به گفته عبدالملک الحوثی حتی به مراسم عروسی و عزا و گورستان‌های یمن هم رحم نکرد و همه را هدف قرار داد.

با وجود این همه جنایت و ویرانی و کشتار در طول یک سالی که از تجاوز آل سعود به یمن می‌گذرد، سخنگوی ائتلاف متجاوزان مدعی شد پادشاهی سعودی، مردم یمن را نجات داده است.

رسانه‌های سعودی که طی این سال سیاست فریب افکارعمومی و منحرف کردن آنها از حقایق و واقعیت‌ها را با تراشیدن بهانه‌های واهی از جمله ادعای واهی تلاش انصارالله برای اجرای طرح ایران به زعم سعودی‌ها و یا ادعای بازگرداندن مشروعیت به یمن یعنی برگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت برای توجیه کشتار و ویرانی در یمن در پیش گرفته‌اند، در اولین سالگرد این ماجراجویی تلاش می‌کنند اینگونه القا کنند که جنگ یمن به سود مردم این کشور بوده و آنها را نجات داده است، موضوعی که در روزنامه الریاض سعودی با همین جمله ادعایی تکرار شده است.

یکی از شگردهای رسانه‌های سعودی در این خبر روزنامه الریاض به خوبی نمایان است جایی که مدعی شد : «به محض اینکه یمن از پادشاهی سعودی درخواست کمک کرد، پادشاهی با تشکیل ائتلاف نظامی عربی که اولین ائتلاف در نوع خود برای بازگرداندن عربیت و همبستگی در برابر دشمن و  تمام کسانی که از دشمن برای ضربه زدن به هر یک از کشورهای منطقه گدایی کردند، به فرماندهی پادشاهی قاطعیت و اراده و ستون کشورهای جهان عرب و اسلام و پایه ثبات آن تشکیل شد».

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عرب به سرکردگی آل سعود در گفت‌وگو با الریاض مدعی شد قدرت پادشاهی و رهبری آن در منطقه به گونه‌ای است که هیچ دشواری و مشکلی در تشکیل ائتلاف نداشت.

وی در ادامه ادعا کرد نبرد صنعاء از زمان آزادسازی تعز آغاز شده و قبایل نقش مثبتی ایفا می‌کنند.

سخنگوی ائتلاف عرب، تجاوز به یمن را به بازی فوتبال تشبیه کرد و در اظهاراتی که نشان دهنده اعتراف به شکل سعودی‌ها در رسیدن به اهدافشان طی یک سالی که از جنگ می‌گذرد،گفت عملیات نظامی، بازی فوتبال نیست که در 90 دقیقه به پایان برسد، بنابراین وقتی کاری را آغاز کرده‌ایم باید آن را به پایان برسانیم.

توهم رسانه سعودی

الریاض مدعی شد از زمان آغاز توفان قاطعیت تا موفقیت آن در آزادسازی یمن، مسائل پشت پرده و جزئیات فراوانی که افشا نشده، وجود دارد، شبه نظامیان کودتا آخرین نفس‌های خود را می‌کشند، آنها در غارها و کوه‌ها از ترس سربازان قاطعیت مخفی شده‌اند.

بر اساس ادعای این رسانه سعودی، کسانی که در برابر نظامیان متجاوز سعودی و مزدورانشان در این جنگ مقاومت می‌کنند، احتمالا اشباح غیر قابل دیدنی هستند،‌چرا که به زعم این رسانه و دیگر رسانه‌های سعودی، نیروهای مردمی انصارالله و ارتش به غارها و کوه‌ها گریخته و مخفی شده‌اند، این سئوال مطرح است اگر نیروهای ارتش و مردمی در غارها و کوه‌ها مخفی شده‌اند، پس چرا متجاوزان با وجود همه امکانات و لشکرکشی و حملات بی‌وقفه هوایی، دریایی و زمینی نتوانسته‌اند صنعا را اشغال کنند.

احمد عسیری در ابتدای مصاحبه با الریاض ادعا کرد همه ما برای امنیت و ثبات منطقه تلاش می‌کنیم و من هم یکی از این سربازان هستم.

وی با تکرار همان بهانه‌های واهی و بی‌اساس متجاوزان برای توجیه جنگ و کشتار علیه مردم یمن مدعی شد ائتلاف بنا به درخواست دولت مشروع یمن تشکیل شد، دولت مشروع و قانونی(منظور حکومت عبدربه منصور هادی) با خطراتی در یمن روبرو بود و تلاش کرد از طریق نشست اتحادیه عرب توافق‌نامه همکاری مشترک میان کشورهایی که زیر چتر آن قرار دارند، فعال کند، یمن خواستار کمک اتحادیه عرب شد که این نهاد و در راس آن پادشاهی عربستان سعودی به آن پاسخ مثبت داد.

وی درباره آغاز لشکرکشی آل سعود برای جنگ افروزی علیه یمن اعلام کرد بخش زیادی از نیروهایی که به ائتلاف پیوستند از کشورهای عضو شورای همکاری بودند(به استثنای عمان) که  این مسئله سازماندهی ائتلاف را تسهیل کرد، مصر و اردن هم از این ایده حمایت کردند و اهمیت این موضوع را که باید به مشروعیت یمن پاسخ داد، درک کردند، کشورهای دیگری به ائتلاف پیوستند، کشورهایی هم از موضع ما حمایت کردند، ولی در این ائتلاف مشارکت نداشتند،‌به همین سبب عملیات به سرعت انجام شد.

وی در ادامه اظهارات فریبکارانه‌اش و القای این‌که پادشاهی سعودی مستقیما وارد جنگ نشده بلکه از آن درخواست شده به مردم یمن کمک کند، افزود آنگاه پادشاهی سعودی برای اجرای عملیات نظامی در یمن انتخاب شد، چون عملیات نظامی از کشوری غیر از کشور همسایه امکان نداشت و به همین سبب پادشاهی سعودی میزبانی ائتلاف را به  عهده گرفت و البته هیچ کشوری چون پادشاهی سعودی برای این مسئله آمادگی نداشت.

عسیری مدعی شد این‌که چرا پادشاهی سعودی فرماندهی ائتلاف را برعهده گرفت، فقط به خاطر این‌که همسایه یمن است، نبود، بلکه اولا به این خاطر که پادشاهی سعودی حکومت اساسی در دفاع از حقوق ملت یمن است، و از رویکرد رئیس جمهور عبدربه منصور هادی در اتحادیه عرب حمایت کرد و مسئله دیگر این است که امنیت و ثبات یمن تاثیر مستقیمی بر امنیت و ثبات پادشاهی سعودی دارد.

عسیری : ائتلاف موفق شده و جهان کف و سوت می‌زند!

عسیری درباره ارزیابی خود از اولین سال تجاوزگری به یمن مدعی شد اگر بخواهیم تجربه ائتلاف نظامی عربی علیه یمن را ارزیابی کنیم، باید آن را با وضع پیش از عملیات مقایسه کنیم، اوضاع پیش از توفان قاطعیت چگونه بود؟ هیچ دولتی در یمن وجود نداشت و کشور از سوی شبه‌نظامیانی که علیه مشروعیت یمن کودتا کرده بودند، ربوده شده بود.دولت خارج از کشور بود(منظور از مزدوران سعودی عربستان که از یمن گریخته بودند و در کاخ‌های سلمان شاه اقامت کردند)رئیس جمهور یمن نمی‌توانست فعالیت خود را انجام دهد، زیرا در ابتدا تحت اقامت اجباری قرار داشت، بعد از آن در معرض تلاش ترور از سوی شبه نظامیان الحوثی قرار گرفت و در کنار آن باید به هرج و مرجی که عموم مناطق یمن را فرا گرفت، اشاره کرد، ولی امروز ما می‌بینیم که دولت منسجم یمن بر سر کار است، ما اکنون دولت یمنی را در خاک یمن می‌بینیم، هر چند در پایتخت نیست، ولی در خاک یمن است و ما کمک‌های انسانی و امدادرسانی خود را به هر نقطه‌ای حتی صعده مرکز کودتاچیان می‌فرستیم، همچنانکه جامعه بین المللی از ملت و دولت مشروع یمن حمایت می‌کند، این تمام دستاوردهایی است که در 11 ماه گذشته به دست آمده است.

توهین آشکار به ملت و  دولت عراق

عسیری در پاسخ به این سئوال که چرا زمان جنگ طولانی شد؟ با توهین آشکار به ملت و دولت و پارلمان منتخب عراق مدعی شد شما تجربه ائتلاف مشترک عربی در یمن را با تجارب دیگر در جهان مانند اشغال عراق، افغانستان، لیبی و مالی مقایسه کنید، تا امروز عملیات در هیچ یک از این کشورها پایان نیافته و هیچ دولتی در این کشورها وجود ندارد، وضع عراق امروز عبارت است از یک دولت شکننده و متزلزل و شبه‌نظامیانی که تمام مناطق را هدف قرار داده اند. به همین سبب ما معتقدیم نتایج عملیات ائتلاف مثبت بوده و طی برهه آتی، مثبت‌تر خواهد بود.

عسیری : صنعا آزاد می‌شود!

عسیری ادعا کرد نبرد صنعاء از آزادی تعز آغاز شده و عملیات امروز در اطراف پایتخت است، البته به سبب خطوط دفاعی شبه نظامیان و ماهیت منطقه و تراکم جمعیت و دشواری حملات هوایی و آب و هوا متفاوت است، ولی می‌توانم تاکید کنم که عملیات امروز در اطراف صنعا جریان دارد.وقتی ما از نزدیک بودن پایان عملیات نظامی حرف می‌زنیم، منظورمان مسائل اساسی است، هر گاه دولت یمن وارد صنعا شد، وارد مرحله بعدی که عملیات بازگرداندن ثبات و امنیت است، می‌شویم که مرحله نظامی متفاوتی است.

این مقام نظامی متجاوزان سعودی به اقدام رژیم در آموزش مزدوران خود و اهدای تجهیزات نظامی به آنها اعتراف کرد و با وجود اشغال نظامی بخش‌هایی از یمن و کشاندن پای مزدوران از مناطق مختلف جهان از جمله مزدوران شرکت‌ امنیتی آمریکایی بلک واتر و مزدورانی از کلمبیا و آفریقا و مناطق دیگر به یمن مدعی شد پادشاهی سعودی به حاکمیت و تمامیت ارضی یمن احترام می‌گذارد.

دروغ‌ترین جمله عسیری: عربستان با حوثی‌ها مذاکره نکرده، این شایعه را باور نکنید

در حالی که منابع رسانه‌ای مختلف و شخص عبدالملک الحوثی از مذاکره مستقیم جنبش انصارالله و حکومت سعودی خبر داد که مهمترین نتیجه آن آتش بس در مرزها و توقف درگیری در نقاط مرزی است، عسیری منکر این مذاکرات شد و ادعا کرد مذاکره هیئت حوثی با سعودی‌ها صحت ندارد، تنها میانجی‌گری‌هایی از سوی قبایل و بزرگان جامعه یمن به ویژه در مناطق نزدیک به مرزهای سعودی انجام شد از سوی کسانی که برای آرامش تلاش کردند تا مرکز ملک سلمان بتواند مواد  غذایی و امدادی را به صعده و مناطق متضرری که ارتباطی با حوثی‌ها ندارد، برساند!

عسیری در پاسخ به این سئوال که آیا معنایش این است که پادشاهی سعودی آماده گفت‌وگو با حوثی‌ها نیست؟ پاسخ داد: مسئله، آمادگی یا عدم آمادگی پادشاهی نیست، پادشاهی از هر طرف یا تلاشی که منجر به بازگشت امنیت و ثبات به یمن شود،‌حمایت می‌کند، ما می‌گوییم بر اساس بیانیه‌، تنها مسیر برای هر گفت‌وگو از طریق قطعنامه 2216 و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل و دولت مشروع(منظور عبدربه منصور هادی) ممکن  است. اگر تلاش‌ها در این بعد متمرکز باشد، ما از آن استقبال می‌کنیم، درهای فعالیت سیاسی همیشه بسته نیست و همواره مجال و زمینه‌ای برای گفت‌وگو و مذاکره وجود دارد، ولی این گفت‌وگوها باید ساماندهی شود، همانطور که تلاش‌هایی از سوی نماینده سازمان ملل وجود دارد که همه طرف‌های یمنی بیایند در پای میز مذاکره با هم مذاکره کنند.

عسیری در اظهاراتی که نشان دهنده اعتراف آل سعود به ناتوانی در برابر جنبش مردمی انصارالله است، گفت باید تاکید کنم که پادشاهی سعودی در حال جنگ با حوثی‌ها نیست، بلکه مرزهای پادشاهی به سبب قرار گرفتن در کنار مشروعیت یمن(منظور عبدربه منصور هادی) در معرض تهدید قرار گرفت که هدف از آن این بود که پادشاهی از حمایت مشروعیت دست بردارد، پادشاهی همواره از مشروعیت حمایت می‌کند و مذاکرات هم میان یمنی‌ها انجام خواهد شد، هنگامی که این مسئله در یمن پایان یابد، این مسئله در مرزهای پادشاهی هم حل می‌شود،چرا که عاملی بود که سبب حمله شبه نظامیان حوثی به مرزهای پادشاهی شد، پادشاهی در حال جنگ با هیچ طرفی نیست.

خبرنگار الریاض پرسید ولی جنگ بر اساس اظهاراتتان در مرزها متوقف شده است؟ که عسیری پاسخ داد بله آرامش برقرار شده، من از توقف درگیری حرف نمی‌زنم، اگر هرگونه نقضی صورت گیرد، بلافاصله پاسخ نظامی داده خواهد شد.

عسیری : جنگ مسابقه فوتبال نیست!

وی در پاسخ به این سئوال که جنگ در یمن با گذشت یک سال تا کی ادامه خواهد یافت؟ پاسخ داد : هیچ فرماندهی در جهان نمی‌تواند آغاز و پایان هر عملیات رزمی را مشخص کند، داده‌های فراوانی هر یک به گونه‌ای بر مسیر عملیات نظامی تاثیر می‌گذارد، به عنوان مثال شرایط آب و هوایی در برخی اوقات مانع اجرای عملیات نظامی می‌شود، اما آنچه من می‌توانم تاکید کنم این است که ما مراحل داریم و هر مرحله شاخص‌های تحقیق اهداف را دارد.دوست دارم به طور مشخص به این سئوال پاسخ دهم که عملیات نظامی مسابقه فوتبال نیست که بعد از 90 دقیقه به پایان برسد، وقتی کاری را شروع کرده‌ایم باید آن را به پایان برسانیم، پادشاهی این اصل را دارد و اگر امور پیش از یکسره شدن آن واگذار شود، خطرات بزرگتری به دنبال خواهد داشت.

عسیری در ادامه با طرح ادعای حمایت پادشاهی آل سعود از ملت یمن بر ادامه دخالت‌های سعودی در امور یمنی‌ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.