عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که عربستان با گذشت یک سال از تجاوز همچنان به تخریب یمن و کشتار مردم ادامه می‌دهد و تعداد قربانیان این تجاوز به بیش از ۴۰هزار شهید و زخمی رسیده است.

 یک سال تجاوز سعودی‌ها به یمن هیچ هدفی را محقق نکرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه المسیره، «عبدالملک العجری» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که یک سال تجاوز عربستان به این کشور هیچ‌گونه دستاورد و اهداف اعلام شده را محقق نکرده است و هدف از این تجاوز انتقام از ملت یمن است.

وی افزود: عربستان با گذشت یک سال از تجاوز همچنان به تخریب یمن و کشتار مردم ادامه می‌دهد و تعداد قربانیان این تجاوز به بیش از 40 هزار شهید و زخمی رسیده است.

العجری اظهار داشت که ملت یمن مقاومتی افسانه‌ای در برابر تجاوز از خود نشان داد و این در حالی است که جبهه متجاوزان از لحاظ امکانات قوی‌تر بود و کشورهای بزرگ حامی آن بودند.

عضو شورای سیاسی انصارالله افزود: ائتلاف متجاوز سعودی بیش از 130 هزار سورتی پرواز برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساختهای یمن انجام داد و مردم جهان این تعداد پرواز را فقط در ایام جنگ جهانی دوم دیده‌اند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.