مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از صدور ۹۲ مجوز صادرات و ۲۲ مجوز واردات برای انواع دام، کالاهای مرتبط با دام و فرآورده های خام دامی طی ایام نوروز با نظارت قرنطینه های دامپزشکی این استان خبر داد.

۹۲ مجوز صادرات و ۲۲ مجوز واردات محصولات و فراورده‌های خام دامی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: وزن صادرات انواع کالاهای مرتبط با دام طی مدت یادشده 1600 تن به ارزش 1/1 میلیون دلار بوده است.
مجید روحانی نژاد  اعلام داشت: از میزان یادشده تخم مرغ خوراکی بابیشترین رقم و وزن یک میلیون و 233 هزار کیلوگرم و ارزش دلاری 665 هزار دلار در رتبه نخست صادرات اینگونه کالاها در استان قرار داشته و مرغ منجمد نیز با رقم وزنی 138 هزار کیلوگرم و ارزش دلاری 207 هزاردلار در رتبه دوم صادرات کالاهای مرتبط با دام و طیور استان قرار گرفته که به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.
وی رقم واردات نهاده های دامی را نیز طی مدت فوق، بیش از یک هزار تن دانست و گفت: این موارد شامل جو دامی، کنجاله آفتابگردان، سبوس گندم و... دانست و مبدا این کالاها را کشور قزاقستان بوده است.
روحانی نژاد یادآور شد: با توجه به حساسیت نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت دام و طیور و کالاهای مرتبط، تمامی قرنطینه های تحت نظارت این اداره کل در تمامی ساعات ایام نوروز در حالت فعالیت کامل بوده اند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی دارای 4 قرنطینه مرزی در نقاط باجگیران، دوغارون، سرخس و لطف آباد و نیز 5 قرنطینه فعال داخل استانی در کاهک داورزن، کامه تربت حیدریه، کاریزنو تربت جام، دوراهی سبزوار- قوچان و عمرانی گناباد می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.