۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 363040

از ساعات اولیه صبح امروز صدای تیراندازی و انفجارهای گسترده از مناطق مختلف طرابلس در لیبی شنیده شده است.

 انفجارهای گسترده در پایتخت لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، از ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه صدای گسترده تیراندازی و انفجارهای متعدد از بخش های مختلف شهر طرابلس پایتخت کشور لیبی شنیده شده است.

خبرگزاری های محلی ضمن انعکاس این خبر هنوز به علت وقوع این انفجارها و تیراندازی ها اشاره نکرده اند، اما گفته می شود، از چند وقت قبل اوضاع متشنج بر پایتخت لیبی حاکم شده بود، چرا که گفته می شد، دولت وفاق ملی لیبی که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد، قرار است، به زودی از تونس به طرابلس منتقل شود.

براساس خبرهای خبرگزاری های محلی دولت موازی در طرابلس و نیز برخی از گروه های مسلح در پایتخت لیبی با دولت وفاق مخالف هستند، و این دولت را از انتقال به داخل طرابلس برحذر داشته بودند.

در دو روز یکشنبه و دوشنبه گذشته نیز حریم هوایی و آسمان لیبی بر روی پروازهای خارجی برای مدت چندین ساعت بسته شد و گفته می شود، این تصمیم اقدامی در جهت مخالفت با شورای ریاست دولت وفاق و سفر اعضای این کابینه به داخل لیبی صورت گرفته است.

خلیفه الغویل نخست وزیر دولت موازی لیبی در طرابلس هم در این باره گفته با صدور بیانیه ای شامگاه دیروز سه شنبه اعلام کرده بود، حریم هوایی و آسمان لیبی مسدود شده است و این اقدام با هدف حمایت از جان مردم به دلیل اقدامات غیر مسئولانه اعضای شورای ریاستی لیبی صورت گرفته است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد هم روز سه شنبه از دولت وفاق ملی لیبی خواسته بود هرچه سریع تر به طرابلس پایتخت لیبی منتقل شوند.

بان کی مون در جریان کنفرانس خبری که در فرودگاه بین المللی تونس انجام داده بود، پیش از ترک این کشور اعلام کرد: در گفت وگویی که با موسی الکونا نخست وزیر دولت وفاق ملی اعلام کردم: سازمان ملل به صورت گسترده و کامل از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند، چرا که این دولت برخاسته از نتایج مذاکرات سیاسی است، مذاکراتی که سازمان ملل نیز حامی آن بوده است، از این رو از وی خواسته ام، هرچه سریع تر برای انجام وظایف محوله قانونی به طرابلس پایتخت لیبی بازگردد، البته مشروط بر این که اوضاع امنیتی در این شهر نیز اجازه چنین امری را بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.