۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 363046

نخست وزیر عراق از پارلمان خواست دیدگاهها و مواضع روشنی را در مورد دولت جدید اتخاذ کند تا مشخص باشد آیا از نظر آن باید سیاستمداران از بین احزاب تعیین شوند یا از بین تکنوکرات‌های مستقل؟

 مشخص کردن ترکیب دولت توسط پارلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حیدر العبادی نخست وزیر عراق از پارلمان خواست دیدگاهها و مواضع روشنی را در ارتباط با شروط ضروری مربوط به تعیین سیاستمداران در دولت جدید که هدف آن مبارزه با تروریسم است، ارائه دهد و مشخص کند که آیا تعیین سیاستمداران از بین  احزاب را در نظر دارد یا به دنبال تعیین آنان از بین  تکنوکرات‌های مستقل است.

پارلمان عراق تا روز پنجشنبه به دولت حیدر العبادی برای معرفی کابینه جدید فرصت داد.

العبادی در اظهاراتی که از تلویزیون رسمی عراق پخش شد به مهلت تعیین شده از سوی پارلمان عراق برای تشکیل دولت جدید تا فردا (پنجشنبه) اشاره کرده و گفت مجلس  نمایندگان باید به شکل روشن موضع خود را در مورد انتظارات از نخست وزیر بیان کند و اینکه آیا معرفی وزیران از فراکسیون های سیاسی را خوب می داند یا وزیران تکنوکرات خارج از فراکسیون ها و سهمیه بندی را در نظر دارد؟

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیروز  برای حل بحران سیاسی و اجرای اصلاحات در این کشور طرحی را پیشنهاد داد که بر اساس آن نخست وزیر حق آزادی انتخاب به دور از سهمیه بندی سیاسی مورد توافق در تمام مواضع دولتی را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.