نوری مالکی از تمام جریان‌های سیاسی در عراق خواست موضع واضح و شفاف خود را به سرعت درباره اصلاحات و تشکیل کابینه جدید دولت بیان کنند.

 مشاجره‌های سیاسی سودی ندارد/ اصلاحات باید ضامن حفظ حقوق ملت باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، نوری مالکی رئیس فهرست ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از تمام جریان ها و گروه های سیاسی در عراق خواست موضع خود را در خصوص لزوم اجرای کامل اصلاحات در عراق به صورت واضح و شفاف سریعا اعلام کنند، چرا که وقت بسیار محدود است.

نوری مالکی در پاسخ به پرسش های خبرنگاران که از دریچه شبکه های ارتباطات اجتماعی با وی پرسش های خود را مطرح می کردند، درباره مذاکرات آغاز شده بین جریان های سیاسی در خصوص تغییرات وزارتخانه ای و موضع خود در این باره گفت: من بار دیگر موضع حمایت کامل و ریشه ای خود از اصلاحات کلی و فراگیر در عراق را تکرار می‌کنم، اصلاحاتی به دور از جناح بندی های سیاسی، اصلاحاتی که ضامن حفظ حقوق همه جریان های سیاسی ملت عراق باشد.

رئیس فهرست ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در ادامه گفت: هم اکنون مجادله‌ای که بین گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراقی برای اجرای اصلاحات جزئی بوجود آمده دیگر سودی ندارد و خواسته‌های ملت عراق را برآورده نمی‌سازد، از این رو به همه هشدار می‌دهم که وقت در حال از دست رفتن و تمام شدن است.

نوری مالکی از تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی دعوت کرد هرچه سریع‌تر موضع خود را در قبال اجرای کامل و فراگیر اصلاحات به صورت سریع و شفاف بیان نمایند.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در جلسه روز دوشنبه اعلام کرد، تمام گروه‌ها و جریان های سیاسی در این پارلمان به توافق رسیدند تا روز پنجشنبه ( فردا ) به عنوان آخرین مهلت دولت برای معرفی کابینه جدید باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.