۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 363249

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی گفت که آزمایش‌های موشکی ایران سرکشی در برابر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است اما این موضوع ربطی به برجام ندارد.

آزمایش‌های موشکی ایران سرکشی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، "جان کربی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه گفت ایران تا کنون به تعهدات خود براساس برجام پایبند مانده است.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا درباره متعهد ماندن ایران به تعهدات خود و لزوم پایبندی آمریکا به تعهدات خود پرسید: آیا ایران تاکنون به‌صورت کامل به تعهدات خود پایبند بود؟
کربی پاسخ داد: تاکنون بله.

وی در خصوص آزمایش‌های موشکی ایران گفت: بارها و بارها در این خصوص گفته شده است؛ آنچه ما گفته‌ایم این است که این کار با تعهدات آنان همخوانی ندارد و ما با اظهارات سامانتا پاور (سفیر آمریکا در سازمان ملل) موافقیم که این کار سرکشی در برابر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. این موضوع ربطی به برجام ندارد.

کربی ادامه داد: ما بیشتر راضی به این بودیم و خوشحال می‌شدیم که ببینیم ایران دیگر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود و حمایت از گروه‌های تروریستی و دنبال کردن فناوری موشک‌های بالستیک و آزمایش این فناوری‌ها را متوقف کند. قطعاً ما خواستار متوقف شدن اینها هستیم ولی همچنان باور داریم که آنها به تعهدات خود بر اساس برجام پایبند هستند، با این حال، ما به دیگر اقداماتی که آنان انجام می‌دهند و مایه بی‌ثباتی منطقه می‌شوند، چشم نبسته‌ایم، از جمله نقض دیگر تحریم‌ها و قطعنامه‌ها از این جمله هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما در این خصوص بسیار جدی هستیم، این اقدامات می‌بایست متوقف شوند. ما حضور قدرتمندی در منطقه داریم و دیگر ابزارها را نیز در اختیار داریم تا آنان را در خصوص این فعالیت‌های بی‌ثبات کننده به پاسخگویی واداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    های عمو ..ببخشیدا .. آزمایشهای موشکی ، هسته ای ، و برنامه های مدرن نظامی شما سرکشی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ایران آباد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مقابل آمریکا بعنوان یاغی بزرگ کوتاه آمدن به منزله خودکشی است آمریکا هیچگاه بادشمنان قوی و حتی ضعیفتر جرات مقابله ندارد بلکه با ایجاد جنگ روانی که متاسفانه اکثر رهبران کشورها مرعوب می شوند آنها را تضعیف و آنگاه که مطمئن شدند کشوری دست وپا می زند به آن حمله می کند این تنها تاکتیک بزدلانه ورزیلانه ای است که از دست آمریکا بر می آید ما باید توان دفاعی وبازدارندگی خود را حفظ کنیم هر موقع ملاحظاتی در کار ما بود آمریکا جری تر وسرکش تر میشود اما هرموقع بدون توجه به خواسته های آمریکا با قدرت به افزایش توان دفاعی خود ادامه دادیم آمریکاییها مرعوب میشدند.وقتی سردار دلاور ما می گوید کار مسائل نظامی را به ما بسپارید وسیاسیون به پشتوانه ما به کارهای خود مشغول باشند عین قدرت واعتماد بنفس است.آیا یکبار مشاهده شد آمریکا کره شمالی را مثل ما تهدید کند خیر چون کره شمالی دست برتر دارد وآنجا عکس قضیه برقراراست .
  • امیرعلی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    فقط زر مفت میزنن هی زر زر زر زر اگه این دولت به اقتصاد مقاومتی عمل میکرد و انرژی هسته ای رو الان داشتیم هیچ وقت آمریکا طرف ما نمیومد و هیچ وقت انقدر توهین نمیکرد مثل کره شمالی که هیچ وقت چیزی بهش نمیگن و فقط دارن تحریم میکنند ... خب ایران رو هم تحریم میکردن ولی اگه طبق حرف رهبری اقتصاد مقاومتی اجرا میشد و نیاز به واردات کالا از خارج کشور نبود هیچ ضرری به ایران نمیرسید !!!و مردم ایران عین خیالشون هم نبود ! ولی چون ما از داخل ضعیف هستیم و عملا هیچی نداریم و فقط صنعت موشک سازیمون رشد کرده به همین خاطر میتونن از لحاظ تحریم ها به ما ضربه بزنن!!! اگه همه چی داخل کشور داشتیم به این روز نمیوفتادیم ! که برای وارد کردن شکلات هم دست به دامن این کشور ها بشیم !!!!حالا هم که هسته ای رو دادیم دیگه معلوم نیست بعد 50 سال که ذخایر تموم شد ما که آیندگان هستیم باید چیکار بکنیم ! دقیقا باید چیکار بکنیم ؟ها؟؟؟