روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در بازه زمانی ۷ تا ۲۷ مارس برای بازپس‌گیری شهر «تدمر»، ۵۰۰ پرواز بر فراز آسمان روسیه انجام داده و ۲ هزار اهداف داعش را هدف گرفته‌ اند.

 آزادسازی پالمیرا قابلیت دفاعی داعش در نزدیکی دمشق و حلب را کاهش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که جنگنده‌های روسیه حدود 500 پرواز در بین تاریخ 7 تا 27 مارس بر فراز آسمان سوریه انجام داده اند و دو هزار مواضع تکفیری‌های داعش در اطراف «تدمر» را هدف قرار داده‌اند.

«سرگئی رودسکوی» رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه تصریح کرد: «از 7 تا 27 ماه مارس، نیروی هوایی روسیه، حدود 500 پرواز در حومه تدمر (پالمیرا) انجام داد و حدود 2 هزار مقر تروریست‌ها را هدف قرار داد. در نتیجه، سنگر‌ها و مواضع توپخانه‌ای در ارتفاعات راهبردی تخریب شد».

وی ادامه داد که جنگنده‌های روسیه اکثر مراکز فرماندهی تروریست‌ها را در دو روز اول تخریب کرد. هر روز، نیروی هوایی روسیه، ستونی از خودروهای حامل تروریست‌ها و مهمات آنها را که سعی داشت از رقه و دیرالزور به سمت تدمر حرکت کنند را از بین می‌برد.

رودسکوی تصریح کرد که آزادسازی پالمیرا، در نقل و انتقال تروریست‌ها بین مناطق شمالی و جنوبی سوریه مانع به وجود آورده است.

وی در اینباره توضیح داد: «آزادسازی پالمیرا، می‌تواند به طور چشمگیری قابلیت دفاعی تروریست‌ها در نزدیکی دمشق و حلب را کاهش دهد».

بنا به گفته این مقام روسی، آزادی تدمر (پالمیرا)، اهمیت راهبردی به واسطه مکان این شهر در بخش مرکزی روسیه دارد. جاده‌های پالمیرا به دمشق، حمص، حماة، حلب، رقه، دیرالزور و همچنین میدان‌های نفت و گاز مناطق حومه ختم می‌شود.

رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه تأکید کرد از دست دادن کنترل ذخایر منابع طبیعی، تأثیر منفی بر توانمندی شبه‌نظامیان داعش برای به دست آوردن سلاح‌های جدید می‌گذارد.

وی در اینباره گفت: «از دست رفتن کنترل بر قلمروهایی که غنی از منابع طبیعی هستند، تأثیر منفی بر اوضاع مالی و اقتصادی تروریست‌ها می‌گذارد و توانمندی آنها برای خرید سلاح، مهمات و تجهیزات و پرداخت دستمزد به پیکارجویانشان را با مانع مواجه می‌کند».

رودسکوی تصریح کرد که هیچ‌یک از گنجینه‌های فرهنگی شهر تدمر در حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش تخریب نشده است و توضیح داد: «در تمامی عملیات، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه، حملاتی را انجام دادند که منحصراً علیه تأسیسات شناخته شده تروریست‌ها بود...من می‌خواهم تأکید کنم که هیچ‌یک از گنجینه‌های فرهنگی پالمیرا در نتیجه عملیات‌ نیروهای هوایی روسیه تخریب نشده است».

این مقام روس در خصوص برخی گزارشات از نقض آتش‌بس در برخی مناطق سوریه گفت، علیرغم برخی نقض آتش‌بس در سوریه، درگیری‌ در اکثر استان‌های سوریه متوقف شده است.

وی ادامه داد: »درگیری در اکثر قلمروهای حمص، حماة و حلب متوقف شده است و افراد توانسته‌اند به خانه‌هایشان بازگردند».

سرگئی رودسکوی گفت که تقریباً 180 هکتار از منطقه تاریخی و مسکونی پالمیرا می‌بایست از مین و مواد منفجره پاکسازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.