۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 363324

رئیس جمهور مصر با اشاره به ضرورت هماهنگی کشورهای همسایه لیبی برای حمایت از موسسات دولت این کشور، تاکید کرد که اوضاع لیبی تهدید مستقیمی برای کشورهای همسایه است.

السیسی: اوضاع لیبی تهدید است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری الشروق، «نور الدین بدوی» وزیر کشور الجزایر امروز پنج شنبه در حضور مجدی عبدالغفار وزیر کشور مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

علاء یوسف سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که وزیر کشور الجزایر در دیدار با السیسی، سلام و درود عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر را به السیسی ابلاغ و بر تحکیم روابط برادرانه دو ملت تاکید کرد.

وزیر کشور الجزایر گفت که سفرش به قاهره نشاندهنده تمایل الجزایر به توسعه روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها به خصوص سطح امنیتی در سایه خطرات و چالش های مشترک دو کشور است.

السیسی نیز بر تقویت همکاری با الجزایر در تمامی زمینه ها به خصوص در زمینه امنیتی در سایه اوضاع امنیتی و سیاسی منطقه بویژه اوضاع لیبی که تهدید مستقیمی برای امنیت کشورهای همسایه است، تاکید کرد و اهمیت تشریک مساعی برای برقراری ثبات و تحقق توافق لیبی در خصوص دولت وفاق ملی را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین ضرورت هماهنگی کشورهای همسایه لیبی با هدف حمایت از موسسات دولت این کشور به منظور حفظ تمامیت ارضی آن و نیز حمایت از ارتش ملی لیبی و رفع تحریم صادرات سلاح به این کشور جهت کمک به برقراری امنیت و ثبات در لیبی و ایفای نقش این کشور در امر مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.